شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۸۷۰۲
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۹
رئیس اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش خوزستان:
رئیس اداره استعدادهای درخشان آموزش وپرورش خوزستان از تحت پوشش قرار دادن 19149 دانش آموز خوزستانی در طرح شهاب خبر داد.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش وپرورش خوزستان جمال حیدری در نشست ستاد اجرایی طرح شهاب آموزش وپرورش استان ، با بیان این که « شناسایی ، جذب و حمایت از نخبگان »  مورد تأکید مقام معظّم رهبری ،  اندیشمندان و صاحب نظران کشور است به بیان گزارش اجرای طرح شناسایی و هدایت استعدادهای برتر (شهاب) در استان خوزستان پرداخت و افزود: این طرح برای دومین سال در ناحیه دو اهواز اجرا شد و 13665 دانش آموز چهارم و پنجم ابتدایی را تحت پوشش قرار داد و امسال هم برای اولین بار در ناحیه چهار اهواز  اجرا شد و 5484  دانش آموز چهارم  ابتدایی تحت پوشش بودند و در مجموع 19149 دانش آموز تحت پوشش این طرح قرار گرفتند.

دبیر ستاد استانی طرح شهاب  ، هدف از طرح را شناسایی استعدادهای هشت گانه کلامی ، ریاضی ، هنری ، فضایی ، فرهنگی و دینی ، علوم ، حرکتی - ورزشی و اجتماعی دانش آموزان  عنوان کرد  و از آموزش دانشجو معلمان در شهرهای اهواز ، دزفول و بهبهان جهت اجرای طرح در مدارس، خبر داد.

در ادامه، علیرضا زراسوندی رئیس بنیاد نخبگان استان خوزستان ضمن تشکر از همکاری خوب اداره کل آموزش و پرورش خوزستان، گفت: طرح شهاب زیر نظر بنیاد ملی نخبگان کشور است و با هدف شناسایی ، هدایت ، حمایت آموزشی ، تربیتی و معنوی صاحبان استعدادهای برتر از دوره ابتدایی تا پایان دوره ی آموزش متوسطه  است . همچنین این طرح ، زمینه ساز  استمرار حمایت ها در مراحل مختلف آموزش عالی و ایجاد ساز و کارهای مناسب برای رشد و بالندگی آنان به عنوان سرمایه ملی است.

شایان ذکر است :  تشکیل تیم نظارتی جهت ارزیابی اجرای با کیفیت طرح در سال تحصیلی جدید وتحت پوشش قرار گرفتن نواحی یک و سه اهواز و شهرستان های آبادان و مسجدسلیمان طرح شهاب برای سال تحصیلی جدید از مصوبات این  جلسه بود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار