شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۸۹۵۳
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۳
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش خوزستان اعلام کرد:
همه فرهنگیانی که با رابطه استخدامی رسمی آزمایشی یا رسمی کار خود را در آموزش و پرورش شروع می کنند، کسورات آنها به صندوق بازنشستگی کشوری واریز می شود و کسورات افرادی که رابطه استخدامی آنها قراردادی و یا پیمانی است، به صندوق بازنشستگی تامین اجتماعی واریز می شود.
شوشان: معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش خوزستان اعلام کرد: تغییر صندوق بازنشستگی توسط معلمان کاملا امری اختیاری است و آموزش و پرورش مسئولیتی بابت تغییر صندوق بازنشستگی ندارد.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خوزستان،سیروس خدادادی در مورد  ضرر و زیان دیدن برخی معلمان پس از تغییر صندوق از خدمات کشوری به صندوق تامین اجتماعی که مجبور به پرداخت اقساط شده اند ، توضیح داد: تغییر صندوق یک امر اختیاری است که توسط شخص کارمند پیشنهاد می شود و صندوق بازنشستگی تامین اجتماعی یا کشوری براساس آخرین حکم کارگزینی کارمند کسورات او را محاسبه می کند.بنابراین ، این اتفاق بین کارمند که اراده به تغییر صندوق کرده و صندوق بازنشستگی اتفاق افتاده است و دستگاه آموزش و پرورش هیچ گونه دخالتی در آن ندارد.

وی ضمن رد هر گونه ادعایی مبنی بر مجبور کردن معلمان برای تغییر دادن صندوق بازنشستگی تشریح کرد: همه فرهنگیانی که با رابطه استخدامی رسمی آزمایشی یا رسمی کار خود را در آموزش و پرورش شروع می کنند، کسورات آنها به صندوق بازنشستگی کشوری واریز می شود و کسورات افرادی که رابطه استخدامی آنها قراردادی و یا پیمانی است، به صندوق بازنشستگی تامین اجتماعی واریز می شود.هر کارمندی به دلخواه خود می تواند یک بار در طول مدت خدمت خود صندوق بازنشستگی را تغییر دهد.این تغییرات مستلزم هزینه هایی برای کارمند می شود که مسلما پرداخت این هزینه ها بر عهده کارمند است.

وی در مورد اعتراض معلمان نسبت به طول کشیدن زمان روند اداری تغییر صندوق پیشنهادی افزود: این مورد هم به طور مطلق در اختیار آموزش و پرورش نیست.زیرا پیشنهاد فرد متقاضی باید در امور اداری مطرح و سپس ماه به ماه همه سنوات خدماتی فرد محاسبه شود.

بعد ارقام محاسبه شده کسورات به صندوق بازنشستگی سابق کارمند ارجاع می شود و در آن جا نیز مورد بررسی قرار می گیرد تا نتیجه نهایی اعلام شود. طی این مراحل قانونی مستلزم زمان زیادی است.بنابراین ، آموزش و پرورش هیچ گونه تعللی در این خصوص نداشته است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار