شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۹۰۱۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۰
شهردار شوشتر در گفتگو با شوشان:
این پروژه از لحاظ ترافیکی مشکل اتصال هسته مرکزی شهر از طریق خیابان امام خمینی شرقی با پل شهید کجباف و نیز ساماندهی
شوشان: در این هفته شهردار به منظور گفتگو با مردم و نظرخواهی از آنان در رابطه با وضعیت خدمات شهرداری و همچنین اطلاع از روند پروژه های عمرانی نقاط مختلف را بازدید کرد. در حاشیه این بازدید، فلسفی زاده پای حرف شهروندان نشست و مشکلات و نظرات آن ها را در رابطه با اوضاع شهر جویا شد. نکته جالب اینکه کمتر کسی اعتراض و یا شکایتی داشت. بلکه اکثریت شهروندان با ابراز تشکر و قدردانی از شهردار، رضایت خود را نسبت اقدامات صورت گرفته اظهار می کردند.

حجم بالای پروژه های شهری در شوشتر در مدت زمانی کم، نشان از وجود تخصص و مدیریت و انگیزه بالای شهردار و شورای شهری دلسوز برای توسعه شهر است. افزایش درآمد شهرداری، افزایش مشارکت و همراهی مردم با این مجموعه، اجرای نهضت آسفالت، چمن های مصنوعی، پیاده رو سازی، رواق سازی، بازارچه های محله ای، زیبا سازی و توجه به سیمای شهری، آبشار رنگین کمان و ده ها پروژه و طرح دیگر گویای این موارد است.

و اما در کنار تمام این ها، اقدام جدید و مهمی که در شهر شوشتر آغاز شده، عملیات جابجایی شبکه گاز در مسیر احداث زیر گذر بلوار آل طیب (کمربندی) است. در رابطه با همین موضوع شهردار شوشتر در گفتگو با راوی شوشتر گفت: طبق هماهنگی های به عمل آمده با شرکت گاز، ظرف مدت کوتاهی عملیات جابجایی خط لوله این شرکت از مسیر احداث زیرگذر انجام خواهد شد.

مهندس مهراب فلسفی زاده افزود: یکی از مهم ترین موانع بعد از تامین اعتبار و منابع مالی در پروژه احداث زیرگذر، جابجایی شبکه ها و تاسیسات زیرزمینی بوده که شاهراه و خط لوله اصلی دو شرکت گاز و آب و فاضلاب از این مسیر عبور می کند، که شرکت گاز همکاری بسیار خوبی انجام داد. به دنبال همین موضوع پیگیری های لازم جهت جابجایی تاسیسات آب و فاضلاب هم انجام شده و انشاءالله این عملیات هم به زودی آغاز و اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به مشکلات مالی شهرداری در اجرای این پروژه خاطرنشان کرد: با توجه به مشکلات مالی شهرداری و عدم تامین اعتبار از محل عمرانی (استانی) نسبت به بازنگری طرح با هدف کاهش هزینه و بار مالی و برآورد ریالی پروژه اقدام کردیم. که با رعایت استانداردها و ضوابط ترافیکی تصمیم بر این شد که شیب از 7/3 درصد به 5 درصد افزایش و طول زیرگذر از 550 متر به 450 متر کاهش یابد. همچنین این گذر 16 متر عرض خواهد داشت.

شهردار شوشتر در ادامه اظهار کرد: از جمله تغییرات دیگری که در طرح انجام خواهد شد، اصلاح هندسی میدان، روباز کردن گردش های سطح فوقانی زیرگذر و همچنین حذف  دال و تغییر سازه دال به صورت پیش ساخته خواهد بود که باعث شده برآورد ریالی پروژه حدود 30 درصد تقلیل یابد. با این تغییرات برآورد اولیه و هزینه پایه برای ساخت زیرگذر به تنهایی، چیزی در حدود 70 میلیارد ریال خواهد بود.

فلسفی زاده با تاکید بر ضرورت اجرای این پروژه نیز گفت: این پروژه از لحاظ ترافیکی مشکل اتصال هسته مرکزی شهر از طریق خیابان امام خمینی شرقی با پل شهید کجباف و نیز ساماندهی تقاطع های فعلی و دوربرگردان ها با حذف تداخل ترافیکی جنوب به شمال و باالعکس بلوار آیت الله آل طیب را حل خواهد کرد.
وی به دیگر فعالیت های این شهرداری اشاره و تصریح کرد: در راستای ارج نهادن به مقام شهدای ۸ سال دفاع مقدس، اقدام به نصب تابلوهای بیلبورد منقوش به عکس شهدای والا مقام شوشتر کرده ایم که در ورودی های شهر نصب شده اند. همچنین با توجه به لزوم زیبا سازی و توجه به منظر شهری، طراحی و اجرای آبنما در میدان باطنی را در دستور کار قرار دادیم.

شهردار شوشتر گفت: بازارچه محله ای فرهنگ شهر هم با زیربنای 1800 متر، 3500 متر محوطه سازی و 34 غرفه با استفاده از سازه سبک، و با 40 درصد پیشرفت فیزیکی توسط شهرداری در حال انجام است و تا 2 ماه دیگر به پایان می رسد.


comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
سید جواد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۱
comment
0
0
comment انشالله که موفق و مؤید باشن...
و ما مردم شوشتر از ایشون حمایت میکنیم برای داشتن شهری زیبا تر و متمدن تر
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار