اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۹۳۵۶
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۰
شهردار اهواز در دیدار مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان:
جلسه بررسی زمینه های همکاری مشترک شهرداری اهواز و شرکت فولاد خوزستان با حضور سید خلف موسوی و محمد رضا مدرس خیابانی برگزار شد.
شوشان: جلسه بررسی زمینه های همکاری مشترک شهرداری اهواز و شرکت فولاد خوزستان با حضور سید خلف موسوی و محمد رضا مدرس خیابانی برگزار شد.

سید خلف موسوی شهردار اهواز در این نشست، مجموعه فولاد خوزستان را با دارا بودن یازده هزار نفر نیروی انسانی، بزرگ ترین مجموعه کارگری در استان خوزستان دانست و گفت: فولاد خوزستان نقش مهم و بی بدیلی در توسعه شهر اهواز دارد و مدیریت شهری نمی تواند این جایگاه را نادیده بگیرد.

به گزارش شوشان ، شهردار اهواز، پیشرفت و توسعه شهرها را در گرو همکاری های بین بخشی دانست و اظهار داشت: مسئولیت اجتماعی شرکت ها و صنایع بزرگ ایجاب می کند تا این صنایع از توان اقتصادی خود برای ایجاد رفاه عمومی و ارزش افزوده و ثروت آفرینی استفاده کرده و نسبت به وضعیت شهرهای مجاور خود بی تفاوت نباشند.

سید خلف موسوی ادامه داد: احداث پل ششم توسط شرکت فولاد خوزستان، نمونه ای از نتیجه بخشی همکاری های بین بخشی در سطح شهر اهواز می باشد که سال هاست مورد استفاده شهروندان است و باری از دوش مدیریت شهری برداشته است و باید تلاش کنیم این نمونه ها افزایش یابد.

شهردار اهواز افزود: با توجه به معضل ریزگردها که تبدیل به بحران زیست محیطی در شهر اهواز و استان خوزستان شده است، توسعه فضای سبز و کمربند سبز اهواز می تواند بخشی از مشکلات این بحران را کنترل نماید و مانند سدی سبز در برابر گرد و غبار عمل کند.

موسوی ادامه داد: مساحت کمربند فضای سبز اهواز 7200 هکتار است که تعهد شهرداری 1200 هکتار می باشد که 800 هکتار آن اجرا شده و تمیدات لازم برای اجرای 200 هکتار باقی مانده در سال جدید اندیشیده شده است.

شهردار اهواز گفت: متاسفانه نهادهایی چون نفت، نیشکر، گروه ملی و جهاد و صنایع فولاد به تعهد خود در خصوص ایجاد کمربند فضای سبز عمل نکرده اند و تنها فولاد با 500 هکتار و شهرداری با ایجاد 800 هکتار، قدم هایی در جهت صیانت از سلامت عمومی در شهر اهواز برداشته اند.

سید خلف موسوی اظهار داشت: امیدوارم نمایندگان محترم مجلس در روند تصویب برنامه ششم به الزامات تحقق مدیریت یکپارچه شهری توجه کنند و اجازه ندهند شهرداری ها که بدون اتکاء به درآمدهای دولتی شهرها را اداره می کنند از حقوق خود در بحث درآمدهای ارزش افزوده و عوارض آلایندگی محروم شوند.

شهردار اهواز با تقدیر از فعالیت های عام المنفعه مدیریت ارزشی شرکت فولاد خوزستان؛ گفت: شهرداری اهواز در دوره اخیر، پروژه های بزرگی مانند زیرگذر خلیج فارس، پل شهید دقایقی و پارک بانوان را به اتمام رسانده و روگذر جوادالائمه، زیرگذر شریعتی و پل اصلی تقاطع چهارشیر را تا پایان سال آماده بهره برداری می سازد بنابراین انتظار ما از شرکتی مانند فولاد خوزستان کمک به این روند است.

موسوی با بیان این مطلب که توسعه شهر با مشارکت شهروندان امکانپذیر است، تصریح کرد: پیشرفتی که در برخی کلانشهرهای کشور رخ داده است ناشی از سرمایه گذاری های کلانِ بخش خصوصی و یا نیمه دولتی است که این آمادگی در شهرداری اهواز برای زمینه سازی جهت حضور سرمایه گذاران وجود دارد.

شهردار اهواز خواستار «ایجاد دید مثبت کمک به شهر» در مدیران شرکت ها و صنایع بزرگ مستقر در شهر اهواز شد و گفت: باید همه به پیشرفت و توسعه شهر اهواز کمک کنیم.

سید خلف موسوی در پایان به وجود 400 هزار نفر حاشیه نشین در اهواز و جمعیت 800 هزار نفری کارگری در استان خوزستان اشاره کرد و اظهار داشت: خوزستان، دومین استان کارگری در کشور می باشد که بخش اعظم این عزیزان مانند 11 هزار نفری که در شرکت فولاد خوزستان شاغل هستند در اهواز زندگی می کنند، بنابراین بالا بردن کیفیت زندگی و ارتقاء خدمات عمومی در شهر اهواز تنها وظیفه شهرداری با اختیارات و اعتبارات محدود نیست و باید همه ارگان ها، نهادها و شرکت های بزرگ یاری رسان شهرداری اهواز باشند.

در ادمه این جلسه، مهندس مدرس خیابانی مدیر عامل شرکت فولاد خوزستان ضمن قدردانی از تلاش های شهردار اهواز، با تشریح وضعیت بازارجهانی فولاد گفت: با کاهش قیمت شمش فولاد از 1000 دلار به 300 دلار در سال گذشته شاهد کاهش سود شرکت از بالای 1000 میلیارد تومان به 300 میلیارد تومان هستیم.

مدرس خیابانی مدیریت در فولاد خوزستان را مصداق مدیریت جهادی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: شرکت فولاد از هر اقدامی که خدمترسانی به شهروندان اهوازی را سرعت و سهولت دهد، حمایت می کند.

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان در پایان خواستار همکاری شهردار اهواز در ایجاد پارکینگ برای استادیوم جدیدالاحداث فولاد و تکمیل جاده های دسترسی به شرکت شد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار