اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۹۶۶۶
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۳
 شوشان: معلم مدارس عشایری  ایذه با فداکاری  توانست اعضای چند خانواده که در رودخانه کارون به علت باز شدن دریچه های سد کارون ۳ و بالا آمدن بستر رودخانه گرفتار شدند از مرگ حتمی نجات دهد.

به گزارش شوشان ، طغیان و امواج آب رودخانه به خروش آمده کارون به حدی بود که هرگونه ابتکار عملی را از افرادی که برای آب تنی دل به آب زده بودند سلب نموده بود و غافلگیری از یک طرف و عدم مهارت در شنا از سوی دیگر باعث شده بود که ۹ نفر از اعضای چند خانواده کاملا گرفتار و تسلیم امواج آب شوند که در این بین محمدرضا کیانی معلم فداکار عشایری با کمک و همراهی دوستانش پس از تلاش های بی وقفه  ۸ نفر از افرادی که در آب گرفتار شده و در حال غرق شدن بودند از مرگ حتمی نجات دادند.
 
وی در مصاحبه تلفنی خود با ماجرا را این گونه شرح می دهد:

در روز جمعه مورخ ۹۵/۰۳/۱۴ به اتفاق جمعی از دوستانم  در پایین دست رودخانه کارون (بخش سوسن ایذه) بین روستای ده شیخ و ده ثریا مشغول تفریح و آب تنی بودیم که به ناگاه متوجه جیغ و فریادهای کمک خواهی افرادی شدیم که در آب گرفتار شده بودند.می دانستیم که  چند خانواده کمی بالاتر از ما مشغول تفریح بودند که متاسفانه به دلیل باز شدن دریچه های سد کارون ۳ همگی گرفتار جریان آب شدند.

من و دوستانم بلافاصله وارد عمل شدیم و کار امدادرسانی را آغاز نمودیم و موفق شدیم همه ی ۸ نفر که شامل زن و کودک بودند به جز یک دختر ۱۵ ساله نجات دهیم . در جریان امدادرسانی غریق ها آقای موسوی کارمند فداکار بانک ملی ایذه مساعدت و رشادت فراوانی از خود نشان داد.

متأسفانه با وجود تلاش های بنده و دوستانم در نجات همه ی افراد ، یک دختر ۱۵ ساله در این حادثه جان خود را از دست داد ولی موفق شدیم ۸ نفر را از مرگ حتمی نجات دهیم .

حمید قنبری مدیر آموزش و پرورش عشایر خوزستان در این زمینه گفت: 
از آنجا که معلمان عشایر همواره نیت آسمانی دارند چه در دشت چه در کوه و چه در آب ایثارگرند افزود: إن شاء الله در مراسم ویژه ای از روحیه ی فداکاری این معلم از جان گذشته تقدیر و تشکر به عمل می آید.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار