شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۹۷۱
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۷

“مسجد آفتاح” که یکی از مساجد قدیمی و ثبت ملی کشور در محله “سبت شیخ انصاری” دزفول است و بنای کنونی آن به دوران زندیه برمیگردد در آستانه ماه مبارک رمضان تخریب شد.

بنا بر همین گزارش مدیر میراث فرهنگی دزفول اظهار داشت: مالک منزل مجاور این مسجد ، با اصرار و پیگیری های فراوان وحتی سفارش یکی از مسئولان رده بالای شهرستان! مجوز تخریب منزل قدیمی خود را از این اداره اخذ نمود.

غلامعلی باغبان افزود: در بندهای مجوز فوق متذکر شده که مالک بایستی تمام نکات ایمنی را برای تخریب ساختمان خود رعایت نماید ولی متاسفانه بدون توجه به این نکات اقدام به تخریب نموده که در این میان بخش عمده ای از مسجد ثبت ملی آفتاح فرو ریخته است.

باغبان گفت: با توجه به تخریب مسجد از ادامه کار وی جلوگیری و شکایتی از سوی این اداره به دادگستری دزفول فرستاده شده و در حال پیگیری این موضوع هستیم.

لازم به ذکر است اکثر ساکنان بافت قدیم دزفول از عزیزان مهاجر هستند ولی متاسفانه هیچ توجهی به وضعیت خانه هایی که اکثرا دارای قدمت زیادهستند ندارند.

هر از چندگاهی اتفاقات مشابهی صورت می گیرد و اگر توجه ویژه ای به بافت قدیم خصوصا بناهای ثبت ملی نشود به همین نحو کلیه این آثارارزشمندو بناهای قدیم دزفولاز بین خواهند رفت.

 


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار