اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۰۲۳۷
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۳
 رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از کسب مقام نخست خرید گندم در کشور خبر داد و گفت: امسال یک میلیون و 395 هزار تن گندم از کشاورزان خوزستان خریداری شده است.

کیخسرو چنگلوایی پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: خرید گندم در فصل زراعی جاری نسبت به سال زراعی گذشته که 960 هزار تن بوده، 45 درصد افزایش داشته است.

وی افزود: امسال در استان یک میلیون و 800 هزار تن گندم تولید شده است که 65 هزار تن از آن به عنوان بذر و بخشی از آن به مصرف کشاورزان (خودمصرفی) استفاده می شود و در آمار خرید قید نخواهد شد. چنگلوایی با اشاره به اینکه تمام شهرستان های خوزستان تولید گندم دارند، اضافه کرد: شهرستان شوش با تولید 230 هزار تن گندم، شهرستان اول در تولید این محصول است.

وی با بیان اینکه امسال 400 هزار هکتار زیر کشت گندم آبی و 150 هزار هکتار زیر کشت گندم دیم رفته، تاکید کرد: این میزان تولید گندم در حالی اتفاق افتاده که خوزستان در ماه های گذشته درگیر حوادث همچون سیلاب بوده است.

به گفته وی از 19 دی تا 25 اسفند 94 در استان بارندگی اتفاق نیفتاد که این مساله باعث آسیب به زمین های دیم نیز شد. رئیس سازمان جهاد کشاورزی همچنین گفت: تولید کلزا از هشت هزار و 200 تن در فصل زراعی گذشته به 13 هزار تن در فصل زراعی جاری رسیده که 53 درصد افزایش را نشان می دهد.

وی افزود: تولید چغندر قند نیز پارسال 300 هزار تن و امسال 385 هزار تن بوده است. بر اساس این گزارش این میزان خرید گندم یک رکورد در تاریخ کشاورزی خوزستان به شمار می آید زیرا بالاترین خرید گندم در خوزستان یک میلیون و 280 هزار تن در سال زراعی 86-85 بوده است. 

برداشت گندم از فروردین آغاز شده و تا خرداد ادامه داشته است.  خوزستان بیش از دو میلیون هکتار زمین مستعد کشاورزی دارد که به دلیل کمبود آب حدود یک میلیون هکتار آن زیر کشت می رود. این استان با تولید 14 میلیون تن یکی از قطب های کشاورزی کشور است. 

در سال های اخیر با بحران آب در حوضه رودخانه های کارون، کرخه، جراحی و زهره کشت پائیزه در استان با مشکل روبه رو شده و کشت تابستانه ممنوعیت هایی دارد. 

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار