شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۰۵۲۶
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۵
معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان با اشاره به قیمت شکر گفت: قیمت هر کیلوگرم شکر بسته‌بندی برای مصرف کنندگان 2700 تومان است اما در بازار با نرخ‌های بالاتری نیز به فروش می‌رسد که با متخلفان در این زمینه برخورد می‌شود.
 
ابوالقاسم کوره چینی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، اظهار کرد: تعاونی‌ها، فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای که به صورت قانونی فعالیت می‌کنند می‌توانند با ارائه درخواست به بخش بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، شکر بسته‌بندی شده را از کارخانه با نرخ هر کیلوگرم 2500 تومان دریافت کنند.
 
وی افزود: طی یک ماه گذشته با همکاری شرکت توسعه نیشکر، بیش از 5 هزار تن شکر با هدف تنظیم بازار قیمت این محصول در سطح استان توزیع شد تا نرخ آن از حد مجاز تجاوز نکند و مردم نیز با کمبود شکر مواجه نشوند.
 
کوره چینی تصریح کرد: قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی و فرآورده‌های آن‌ها مانند شکر و همچنین تنظیم بازار آن‌ها بر عهده سازمان جهاد کشاورزی است اما سازمان صنعت، معدن و تجارت نیز به خاطر مردم استان وارد عمل شده و سعی ما بر این است بر این حوزه نیز نظارت و با سازمان جهاد کشاورزی همکاری کنیم تا هیچ مشکلی در این زمینه ایجاد نشود.
 
وی با اشاره به افزایش قیمت مرغ کشتار روز عنوان کرد: سازمان جهاد کشاورزی باید به دنبال آن باشد تا قیمت مرغ کشتار روز را کاهش دهد زیرا قیمت آن اندکی بالا است و برای این‌که مردم بتوانند مرغ را خریداری کنند، این نرخ باید کاهش پیدا کند.
 
کوره چینی در خصوص ایام پایانی ماه رمضان و فرا رسیدن عید فطر و افزایش خرید مردم از بازار عنوان کرد: در این ایام تمام تمرکز بازرسین این سازمان بر روی کالاهای پر مصرف مانند مواد غذایی، پوشاک، شیرینی و آجیل است و هیچ نگرانی در این خصوص وجود ندارد.
 
وی با بیان این‌که در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با متخلفین برابر قانون برخورد خواهد شد، خاطرنشان کرد: آمار تخلفات در ماه مبارک رمضان امسال، نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرد و امیدواریم این روند همچنان تا پایان این ماه ادامه یابد.

برچسب ها: گرانفروشی ، شکر
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار