شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۰۶۷۷
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰
محمد كيانوش راد: اتهام زني و شايعه پراكني شيوه ناپسند در برخورد سياسي درجامعه است/ وظیفه نخبگان و جامعه مطبوعاتی در پاسداری از حد و مرزها
بايد توجه داشت كه از هر روش و شيوه‌اي كه براي مقابله با حريفان خود بهره مي‌گيريم به صورت عملي...



شوشان/ محمد كيانوش راد 
 
اتهام زني و شايعه پراكني شيوه ناپسند در برخورد سياسي درجامعه است حتي هنگامي كه فردي به عنوان متهم بازداشت مي‌شود قانونا، اخلاقا و همچنين شرعا نمي‌توان از عناوين مجرمانه استفاده كرد و اين مساله درباره هر كسي صادق است، چه مخالف و چه موافق، چه دوست و چه حتی دشمن. متاسفانه شاهد آن هستيم كه به دليل بروز برخي اشتباهات يا سوء تدبيرها نسبت به حيثيت و آبروي افراد بدون در نظر گرفتن هيچ مبناي حقوقي و اخلاقي قضاوت‌هاي فراتر از حد انتظار بیان می‌شود.

در چنين مواردي بيش از هركس نخبگان و جامعه مطبوعاتي بايد نسبت به پاسداري از حد و مرزها كوشا باشند. بايد توجه داشت كه از هر روش و شيوه‌اي كه براي مقابله با حريفان خود بهره مي‌گيريم به صورت عملي اجازه استفاده از چنين شيوه‌هايي را به حريف و طرف مقابل خود را نيز خواهيم داد.

 نبايد فراموش كرد در جامعه‌اي كه از اسلام و ارزش ديني بسيار سخن گفته مي‌شود، نبايد به دليل خوشايند برخي افراد و جريانات يا همسو شدن با جو تبليغاتي و جلب مخاطب از شيوه غير اخلاقي و غيرمنطقي استفاده كرد.

در جامعه ما مراجع ذيصلاح و دستگاه قضايي ذيربط براي بررسي هرگونه تخلف يا سوءاستفاده وجود دارد و منطقي آن است كه بدون قرارگرفتن در فضاي رواني و هيجاني، نسبت به هركس قضاوت كرد. نقد و بررسي و اظهارنظر پيرامون درستي و نادرستي رفتار يك مسئول امري پسنديده است و موجب رشد و آگاهي بيشتر و عاملي بازدارنده براي ممانعت از تخلفات يا اشتباهات يا سوء تدبيرها خواهد بود؛ اما تخريب و اتهام زني در هر سطحي و براي هر فردي عملي ناپسند است. در برخورد با افراد، بايد با معدل‌گيري از مجموعه خدمات و محسنات وي به مخالفت با اشتباه يا سوء تدبير فرد اشاره كرد.

نمي‌خواهم ازموضوع حقوق‌هاي آنچناني، آنهم درباره يكي از خدمت‌گذاران كشور، يعني سيد صفدر حسيني،به سادگي عبور كنم. بدون ترديد اين خطا و با سوء تدبيري بود كه به صراحت خودشان هم به نادرستي آن اذعان داشته‌اند. بحث من، له نكردن و نابود نكردن افراد و چشم بستن بر ديگر خدمات افراد است. بحث تعدي از عدالت در برخورد‌‌هاست.

سيد صفدر حسيني، دزد و مفسد اقتصادي نيست، او نيز مثل هر فردي امكان خطا و اشتباه داشته است و متناسب با آن مستحق خرده‌گيري است. بايد با هر انساني، طبق قانون و در چارچوب مقررات تعيين شده برخورد كرد، و اگر ذره‌اي اضافه بر حق و حقيقت برخورد شود در واقع مرتكب عملي غيرقانوني و غير اخلاقي شده‌ايم.

در سفارشات ديني مكررا تاكيد شده است كه حتي اگر مخالفان و دشمنان شما ستمي را بر شما روا داشتند، نبايد دربرخورد با آنها، از چارچوب عدالت خارج شويد. براي محكوم كردن يك بي‌عدالتي، نبايد به بي‌عدالتي گسترده‌تر روي نمود.«اعْدِلُوا هُوَ أَقْرَبُ لِلتَّقْوى».


comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۸
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۴
comment
0
0
comment انصاف ورزی نیازمند تمرین است.
comment
خوزستانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۴
comment
0
0
comment از کی تا حالا فتنه گران و [...]های سیاسی به خود اجازه تحیلی از مسایل مملکت می دهند؟؟!!!!!!!
comment
ناشناس
|
United States
|
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۴
comment
0
0
comment عکس کیانوش راد باز تو قهوه خونه های بالا شهر تهران بیرون نیاد صلوات
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۴
comment
0
2
comment واقعا میخوام بپرسم عدالت چیست؟یکی نون شب نداره ، یکی ماهانه چند میلیون حقوق ناقبل میگیره نمیدونه چطوری خرجش کنه .
comment
كريم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۴
comment
0
0
comment بله بنده بعد از ٢٣سال با بالترين مدرك دارم ١/٧مليون ميگيرم وسابقه هاي اميتاز دهي بالايي را دارم ولي....
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۴
comment
0
0
comment اقای کیانوش این حرف را بخاطر این میزنید که میگویند پشت پرده پولی و مالی شورای ائتلاف اصلاحات در خوزستان و برخی نامزدهای انتخاباتی مجلس در خوزستان اقای صفدر حسینی بوده است ؟
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
comment
0
0
comment آقای دکتر حالا که به خودتان رسید مرشد شدی و مرغ همسایه غاز است . دفاع غلط نفرمایید .
comment
مهرنگار ایذه
|
United States
|
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۶
comment
0
0
comment جناب آقای کیانوش راد یا همان کربلایی سابق خیلی ها اگه به این چیزهایی که شما می فرمایید اعتقاد داشتند اولا چنین حقوق های نجومی ای را برای خودشان دست و پا نمی کردند آنهم با این وضع فلاکت بار طبقه ی معلم و کارگر و ....
دوما اگه برخی ها هم به این مسایل اعتقاد داشتند به دفاع از مشتی مدیر فاسد نمی پرداختند ....

واعظان کاین جلوه بر محراب و منبر می کنند
چون به خلوت می روند خود آن کار دیگر می کنند ...

در پایان جناب کیانوش لطفا ما مردم را ..... فرض نفرمایید .
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار