شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۰۷۹
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۲

شوشان : با هدف رشد و سرمایه گذاری ، اشتغالزایی و ایجاد ارزش افزوده در صنایع پتروشیمی 488 طرح صنایع تکمیلی پایین دست این صنعت ، با اعتباری بالغ بر 700 میلیون دلار در استان خوزستان به اجرا در خواهد آمد .

رئیس دفتر صنایع تکمیلی شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران در نشستی مشترک با مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی استان و انجمن سازندگان قطعات نفت ، گاز و پتروشیمی با اعلام این خبر افزود : ستاد اجرایی این مصوبات درخوزستان در محل شرکت شهرک های صنعتی استان مستقر وبه زودی دفتر آن راه اندازی خواهد شد .

محمدزیار در زمینه تخصیص اعتبارات این طرح ها نیز گفت : 100 درصد منابع ارزی این طرح از محل صندوق توسعه ملی تامین خواهد شد ضمن آنکه 80 درصد منابع ریالی مورد نیاز در مناطق محروم و 70 درصد منابع ریالی مورد نیاز در مناطق برخوردار استان نیز از محل اعتبارات ریالی صندوق در اختیار سرمایه گذاران قرار خواهد گرفت .

وی تعامل و همفکری بخش خصوصی و دولتی را در اجرایی شدن مصوبات یاد شده ضروری دانست و از صنعتگران خوزستانی خواست تادرحوزه تصمیم سازیها و اجرای این تصمیمات با دفتر ستاد اجرایی همکاری نمایند .

در این نشست همچنین مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی استان خوزستان ، سرمایه گذاری در حوزه صنایع کوچک به ویژه صنایع تکمیلی و پایین دست پتروشیمی را یکی از مهمترین راهکارهای ایجاد اشتغال و افزایش ثروت ملی دانست و افزود : خوشبختانه مجموعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی و سازمان صنایع کوچک ایران تفاهم نامه خوبی نیز در این خصوص منعقد نموده اند که با اجرایی شدن آن مشکل اشتغال به ویژه در استان خوزستان تا حدود زیادی رفع خواهد شد .

طاهری با اشاره به اینکه به دنبال تخصصی کردن شهرکهای صنعتی هستیم گفت : امیدواریم خوشه صنعتی تجهیزات نفت ، گاز و پتروشیمی بتواند علاوه بر تفاهم نامه های زیادی که تا کنون بسته شده است هرگونه کالای مورد نیاز صنعت پتروشیمی را با کیفیت تولید کند .

وی افزود : سازندگان تجهیزات نفت ، گاز و پتروشیمی خوزستان در کشور توانمندی خود را ثابت کرده و آمادگی لازم برای تامین قطعات مورد نیاز صنایع پتروشیمی را دارند .مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی استان خوزستان نشان کرد : پس از ماه مبارک رمضان دفتر حمایت از صنایع پتروشیمی در شرکت شهرکهای صنعتی استان نیز تشکیل خواهد شد .


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار