ثانیه ها، روزها و هفته ها در این ماه بسیار غنمیت و ماه رمضان فرصتی طلایی برای تزکیه نفس و جان است.

"> آیت الله جزایری: رمضان فرصتی طلایی برای تزکیه نفس
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۱۰۴
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۱

ثانیه ها، روزها و هفته ها در این ماه بسیار غنمیت و ماه رمضان فرصتی طلایی برای تزکیه نفس و جان است.

 

آیت الله موسوی جزایری با دعوت روزه داران به درک ماه مبارک رمضان و لیالی قدر خاطرنشان کرد: ثانیه ها، روزها و هفته ها در این ماه بسیار غنمیت و ماه رمضان فرصتی طلایی برای تزکیه نفس و جان است.

به گزارش شوشان، آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، در نخستین جلسه از سلسله مباحث شرح زیارت جامعه کبیره با اشاره به مضامین نورانی و الهی زیارت جامعه کبیره گفت: وجود مقدس اهل بیت عصمت و طهارت(ع) منشأ خیر و برکت برای بشریت هستند.

رییس شورای حوزه علمیه خوزستان با اشاره به مضمون «حملة کتاب الله» ابراز داشت: مراد از «حملة» حاملان است و ائمه عصمت و طهارت(ع) حاملان و وارثان اصلی قرآن کریم اند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه اضافه کرد: معنای کلمه «حمل» در زبان عربی «برداشتن» است؛ اما معنای دقیق تر و فصیح تر این کلمه «برداشتن همراه با توانایی» است.

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان با اشاره به جایگاه قرآن کریم، این کتاب آسمانی را منت خداوند متعال بر بشریت دانست و گفت: قرآن کریم گران بهاترین کتاب‌های آسمانی است و پیامبر اکرم(ص) در حدیث معروف ثقلین قرآن را در میان امت خود به ودیعه گذاشته است.

آیت الله موسوی جزایری با تأکید بر این که قرآن کریم در دنیا و آخرت شافع و شاکی انسان می‌شود، افزود: کسی که همدم و همراه قرآن باشد این کتاب بزرگ و آسمانی در دنیا و آخرت او را مورد شفاعت خود قرار می دهد و کسی در کنار قرآن نباشد، مورد شکایت قرار می‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به حلول ماه مبارک رمضان، بر رعایت تقوا و پرهیز از گناه در این ماه تأکید کرد و گفت: ماه رمضان بهترین فرصت برای تقرب به درگاه خداوند است و همه ما به ویژه جوانان باید به شکل مطلوب از این ماه بزرگ و نورانی بهره ببریم.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: در این ماه بزرگ فرصت برای زدودن زنگارهای پلیدی و زشتی از دل ها و نفس ها مهیا شده است و با فرا رسیدن این ماه عزیز می توانیم تلنگر جدیدی را در حیات خویش رقم بزنیم.

آیت الله موسوی جزایری با دعوت روزه داران به درک ماه مبارک رمضان و لیالی قدر خاطرنشان کرد: ثانیه ها، روزها و هفته ها در این ماه بسیار غنمیت دارند، ماه رمضان فرصتی طلایی برای تزکیه نفس و جان است.

 


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار