اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۱۰۸۳
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان از برگزاری نخستین جشنواره «تعلیم، رسانه، تربیت»، به منظور ارج نهادن به تلاش های اصحاب رسانه های جمعی استان خبر داد.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خوزستان، محمد تقی زاده با اشاره به نقش مهم رسانه ها در ایجاد تعامل بین فرهنگیان، دانش آموزان ،شهروندان و خانواده بزرگ آموزش و پرورش افزود: آیین تجلیل از پیشکسوتان، فعالان و برگزیدگان رسانه ها در حوزه آموزش و پرورش به مناسبت روز خبرنگار در نیمه دوم مردادماه سال 95 برگزار می شود.

تقی زاده تعامل رسانه ها با اداره کل و مسئولان آموزش و پرورش در 40 منطقه آموزشی استان را مهم دانست و گفت:  شناسایی خبرنگاران فعال و خلاق در حوزه تعلیم و تربیت، توجه بیشتر به نقش رسانه ها در پیشبرد اهداف توسعه آموزشی، ایجاد زمینه برای تبادل نظر و تجربه بین رسانه ها و تقویت روحیه و انگیزه اصحاب رسانه برای مشارکت بیشتر در برنامه توسعه آموزشی  از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی توضیح داد: رسانه ها با اطلاع رسانی هوشمندانه و به موقعِ فعالیت های آموزش و پرورش، ضمن ایجاد همگرایی بین مسئولان و مردم، موجب تقویت اعتماد عمومی می شوند و جا دارد که با ارج نهادن به تلاش و کوشش فعالان رسانه ای، این سرمایه های انسانی ارزشمند را پاس بداریم  و همچنین با تکریم پیشکسوتان رسانه ای فعال در حوزه ی آموزش و پرورش که سالها در این عرصه خدمت کرده اند، موجبات تقویت جریان کوشش های پیشین را فراهم آوریم.
وی در ادامه اظهار کرد: ستاد جشنواره در اداره کل تشکیل شده و فعالیت خود را در سه بخش «تکریم پیشکسوتان»، «رسانه های فعال» و «بخش مسابقه» آغاز کرده است. خبرگزاری ها، مطبوعات و  سایت های خبری می توانند تا دهم مردادماه آثار خود در سال تحصیلی 95-94  را در پنج قالب خبر، گزارش خبری، گزارش موضوعی ، مصاحبه و عکس به دبیرخانه جشنواره مستقر در اداره کل آموزش و پرورش خوزستان تحویل دهند.

دبیر اجرایی جشنواره «تعلیم، رسانه، تربیت»  نیز  در مورد جزییات و چگونگی اجرای این جشنواره گفت: ستاد این جشنواره و دبیرخانه آن  شامل سه کمیته «اجرایی»، «علمی و بررسی آثار» و «پشتیبانی و تبلیغ»  در اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش تشکیل شده است. 
سعید رضوانی افزود: «کمیته اجرایی» و کمیته «پشتیبانی و تبلیغ»، وظیفه اعلام فراخوان به سراسر استان برای ارسال آثار، هماهنگی و نظارت برای اجرای هر چه بهتر مراسم جشنواره، تدوین برنامه افتتاحیه و اختتامیه، دعوت از رسانه ها و پیشکسوتان و تهیه لوح سپاس، تندیس و جوایز برای برگزیدگان و خبرنگاران را برعهده دارند.

وی در پایان گفت: کمیته علمی نیز  با ماموریت بررسی کمی و کیفی، و ارزیابی آثار منتشره در سال تحصیلی 95-94، وظیفه  جمع آوری آثار ارسالی از سوی رسانه ها، تهیه فرم داوری و ارسال آن به هیات داوران را برعهده دارد. 
لازم به ذکر است که آثار بخش مسابقه توسط اساتید دانشکده خبر اهواز مورد ارزیابی قرار می گیرند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار