شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۱۱۶۸
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۸
شوشان: حجت الاسلام والمسلمین سپهر مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان با دکتر شریعتی استاندار خوزستان دیدار و در مورد دغدغه های فرهنگی کتابخانه های عمومی با ایشان گفتگو کرد.

سید لطف الله سپهر مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان با دکتر غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان دیدار و درباره مسایل و مشکلات کتابخانه های عمومی استان خوزستان با ایشان گفتگو نمودند.

حجت الاسلام والمسلمین سپهر در این دیدار ضمن تبریک عید سعید فطر، عید بندگی و تهذیب نفس و آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه پرخیر و برکت رمضان و تبریک بمناسبت انتصاب ایشان به سکانداری استان زرخیر و پهناور خوزستان،گفت: امیدواریم در این سمت شاهد موفقیت روز به روز خوزستان وحضرتعالی باشیم .

حجت الاسلام والمسلمین سپهر در ادامه گزارشی از وضعیت موجود کتابخانه های عمومی استان ارائه داد و گفت: استان خوزستان با دارا بودن 215 باب کتابخانه نهادی و مشارکتی و تعداد بیش از 2575364 جلد کتاب و تعداد 152081 نفر عضو و میزان 87124 متر زیربنا در حال خدمت رسانی به هم استانی های محترم می باشد.

وی افزود : ما هم اکنون در استان خوزستان 87124 متر زیربنا در کتابخانه های عمومی داریم که به ازای هر 100 نفر جمعیت  استان 83/1 متر فضای مطالعه وجود دارد که جوابگوی نیاز مخاطبان نیست و باید تا 1404 به 8 متر مربع به ازای هر 100 نفر افزایش داشته باشد که می طلبد نگاه ویژه ای به این بخش داشته باشیم.

سپهر ادامه داد: توجه ویژه به امر مطالعه و کتابخوانی که از دستورات و منویات مقام معظم رهبری است اهتمام ویژه و توجه حداکثری استاندار محترم را می طلبد تا بتوانیم خدمتی در این حوزه به فرهنگ و گسترش کتابخوانی در استان داشته باشیم.

وی گفت: برنامه های بزرگ ومتنوع و مختلفی در اداره کل کتابخانه های عمومی استان در سال گذشته تا به امروز صورت گرفته از جمله:برگزاری همایش ملی عوامل و موانع جذب و توسعه مخاطب در کتابخانه های عمومی، همایش ملی شعر کتاب بامحوریت کتاب خوانی ، برگزاری بیش از 231  سلسله نشست های کتاب خوان( به اشتراک گذاری کتاب های خوانده شده) در چهار قالب تخصصی ، مدرسه ای ،عمومی و فضای مجازی و... 

سپهر برنامه های در دست اقدام این اداره کل را این چنین برشمرد: برگزاری جشنواره کتاب خوانی رضوی  همزمان با کل کشور در خوزستان ، اجرای طرح 50 کتاب سال (معرفی 4 کتاب در یک ماه) و فعالیت های جنبی و مطالعاتی که همگی در حال اجرا هستند.

 مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان در انتها گفت: از استاندار خوزستان می خواهیم تشکیل جلسات انجمن کتابخانه های عمومی استان به ریاست ایشان و به صورت منظم برگزار شود و عنایت ویژه ای به تجهیز و تکمیل پروژه های در دست ساخت داشته باشند.

در ادامه این دیدار دکترشریعتی استاندار خوزستان ضمن تشکر از فعالیت های صورت گرفته در اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان و تبریک عید سعید فطر و آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان گفت: فرهنگ مطالعه و کتابخوانی نیاز به همت مضاعف و کار جهادی دارد.

وی افزود: اداره کل کتابخانه ها برنامه ریزی نماید تا جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان به صورت منظم و هر 2 ماه یکبار به ریاست استاندار و معاونین و مسئولین استان تشکیل گردد تا مشکلات کتابخانه های عمومی بررسی و جهت رفع آن برنامه ریزی گردد.

دکتر شریعتی گغت: جلسه ای جداگانه نسبت به تکمیل تأمین اعتبار پروژه های مناطق محروم با کمک استانداری برگزار گردد و ما هم تا حد توان به تکمیل این پروژه ها کمک خواهیم کرد.

استاندار خوزستان در ادامه گفت: از اعتبارات در اختیار مجموعه استانداری و سازمان مدیریت برنامه و بودجه کمک خواهیم کرد تا تأمین اعتبار پروژه های تکمیل شده به اتمام برسد و بتوان در آینده ای نزدیک شاهد افتتاح این پروژه ها در سطح استان باشیم. 


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار