شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۱۹۳۵
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۳

 رئیس هیات نظارت بر انتخابات خوزستان گفت: ساز و کار لازم برای برگزاری دقیق انتخابات آتی ریاست جمهوری فراهم شده است.

به گزارش ایرنا ابوالحسن معماریان روز جمعه در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه اهواز با اشاره به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در 21 اردیبهشت یا پنجم خرداد 96 اظهار کرد:شورای نگهبان مسئولیت نظارت بر انتخابات را به خوبی انجام داده و در همه انتخابات هایی که شورای نگهبان بر صلاحیت نظارت کرده تاکنون رخنه ای صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه شورای نگهبان مسئولیت نظارت بر خبرگان رهبری، ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی را دارد و سدی محکم در مقابل نفوذ دشمن است گفت: یکی از جریان های خطرناک در سطح جامعه جریان غرب گرایی است که تحت عناوینی همچون عقل گرایی، واقع گرایی، علم گرایی، توسعه گرایی و سازش با استکبار مطرح می شود و به دنبال فرصتی برای نفوذ است که شورای نگهبان تاکنون اجازه نفوذ چنین جریان هایی را نداده است.

معماریان اضافه کرد: مسئولیت شورای نگهبان در ایجاد قوانین تنها نظارتی است و نمی تواند اجرا کننده قوانین باشد لذا شورای نگهبان در مورد طرح ها و لایحه ها، حقوق اساسی مردم را بررسی می کند که مغایر با شرع و قانون اساسی نباشد.

رئیس هیات نظارت بر انتخابات خوزستان ادامه داد: در انتخابات اخیر 12 هزار نامزد انتخاباتی ثبت نام کردند که در دوره گذشته شش هزار نفر بودند و در رسیدگی به صلاحیت ها دقت نظر شد.
معماریان با بیان اینکه یکی از نکات در امر نظارت، دفاتر استانی و شهرستانی شورای نگهبان است که بازوان اجرایی شورای نگهبان هستند گفت:دفاتر شورای نگهبان در زمینه تحقیق و رصد کردن فعالیت نامزدها فعالیت می کنند.

وی افزود: شورای نگهبان با شناسایی، جذب و آموزش نیروهای خود در دفاتر استانی و شهرستانی نامزدهای انتخابات را به خوبی رصد می کند.

رئیس هیات نظارت بر انتخابات خوزستان در ادامه بیان کرد:انتخابات هفتم اسفند ماه 1394 مهمترین نمونه از برگزاری صحیح انتخابات در کشور بود که با وجود شکایت برخی افراد و شمارش دوباره صندوق ها، هیچ تغییر و تخلفی در شمارش مشاهده نشد و صحت انتخابات مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفت.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار