شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۲۰۵۸
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۲
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان با اشاره به برنامه‌های این اداره کل گفت: خوزستان در شاخص توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات در جایگاه شانزدهم در سطح کشور قرار دارد.
 
به گزارش ایسنا ، علی صالح نساج در آیین تودیع و معارفه مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان که امروز، 26 تیرماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: مطمئنا ایجاد انگیزه و حمایت از کلیه فعالان حوزه ICT می‌تواند موجبات توسعه و رشد این حوزه‌ها را در استان فراهم کند.
 
وی افزود: اقتصاد مقاومتی با فناوری‌های نوین و در راس آن ICT  و  ITتحقق می‌یابد زیرا فناوری‌های  ICT و IT هم به صورت مستقل و هم به صورت زیربنایی سایر فناوری‌ها را می‌تواند با رشد مواجه کند. بازار  ICTاکنون دارای رشدی بسیار سریع است و با راهبری و هدایت حداکثری از طریق بخش خصوصی می‌توان از این فرصت در جهت افزایش اشتغالزایی، رونق کسب و کارهای نوین و ارتقای رفاه حال مردم و جلب رضایت مردم استفاده کرد.
 
صالح نساج تصریح کرد: جوانان و بخش خصوصی دو عامل بسیار موثر در شکوفایی حوزه ICT هستند و با حضور این دو عامل می‌توان شاهد رشد روز افزون حوزه  ICT شد. خوزستان جزو استان‌های استراتژیک کشور است و با توجه به استعدادها و ظرفیت‌های خوزستان می‌توان رونقی در حوزه ICT چه در بخش توسعه صادرات محصولات ‌با کیفیت بومی و چه در جهت توسعه فناوری در این حوزه ایجاد کرد. حوزه ICT می‌تواند بازویی توانمندساز و پیشران در جهت توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی منطقه باشد و موجب خلق ثروت و رضایتمندی مردم باشد.
 
صالح نساج برنامه ریزی جهت پیشبرد برنامه ششم توسعه، پیشبرد برنامه‌های اقتصادی ملی در سطح استان، افزایش سطح امنیت فضای سایبری، برگزاری جلسات جهت حمایت از توسعه کسب و کارهای دیجیتال، پیگیری امور مربوط به توسعه دولت الکترونیک و خدمات الکترونیک، تلاش در جهت افزایش سهم تولید محتوای بومی استان و تلاش جهت فعال سازی مراکز شتاب دهنده کسب و کار دیجیتال را بخشی از وظایف خود دانست.
 
وی اظهار کرد: همچنین در راستای حمایت از برگزاری رویدادهای استارتاپ در استان، طرح فرآفرین با همکاری جهاد دانشگاهی در شهریور ماه برگزار خواهد شد و ارتقای شاخص توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات، اعمال نظارت و کنترل بر نحوه ارائه خدمات در حوزه  ICT از دیگر وظایف این اداره کل می‌باشد.
 
صالح نساج اظهار کرد: در زمینه اقتصاد مقاومتی با توجه به نامگذاری امسال توسط مقام معظم رهبری و اهتمام دولت در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در 6 پروژه کار خود را شروع کرده و ما فراخور این پروژه‌ها با توجه به قابلیت‌های استان پروژه‌هایی را تعریف کردیم که بهره‌مندی از خدمات شتاب دهنده‌ها در جهت توسعه کسب و کار، تفاهم نامه همکاری بین اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات با بنیاد نخبگان، پارک علم و فناوری و دانشگاه‌های استان به منظور استعدادیابی و حمایت از نیروهای جوان و فارغ التحصیلان، حمایت از پروژه‌های در دست اقدام مرکز آپا، برگزاری همایش‌های استارتاپ و دعوت از خلاقان حوزه ICT و افزایش سطح دسترسی کاربران به شبکه ملی و افزایش سهم پهنای باند مرکز داده استان در برنامه های کاری ما قرار دارد.
 
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان با بیان این‌که ان‌شالله یک دیتاسنتر خصوصی در استان راه‌اندازی می‌شود، گفت: تکمیل پوشش خدمات ارتباطی تلفن همراه و اینترنت در سراسر استان به ویژه در مناطق مرزی و نقاطی که رومینگ ناخواسته اتفاق می‌افتد، ارائه خدمات اینترنت به روستاها که توسط شرکت"های وب" در حال پیگیری است، توسعه گردشگری الکترونیک و تورهای مجازی، توسعه مراکز داده و اتصال ادارات دولتی و خصوصی به این شبکه و در نهایت اتصال به شبکه ملی اطلاعات از دیگر برنامه‌های این اداره می‌باشد.
 
وی با اشاره به دیگر برنامه‌های خود خاطرنشان کرد: هفته گذشته در جهت حمایت از تولیدکنندگان برنامه‌های کاربردی و بازی‌های رایانه‌ای، با شرکتی بومی در استان جلسه داشتیم و مقرر شد با چند شرکت قراردادهایی منعقد کنیم که مطمئنا موجب رشد و توسعه محصولات این شرکت‌ها خواهد شد.
 
صالح نساج عنوان کرد: بر اساس آمارها شاخص توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان در رتبه شانزدهم در سطح کشور قرار دارد. همچنین ضریب نفوذ تلفن ثابت در استان 24 درصد است و میانگین کشوری 40 درصد است که باید دستیابی به میانگین کشوری در برنامه مخابرات قرار گیرد. از نظر ضریب نفوذ خطوط ارتباطی سیار اپراتور همراه اول در رتبه 5 کشوری و اپراتور ایرانسل در رتبه 6 کشوری قرار دارد.
 
صالح نساج همچنین از زحمات و تلاش های مدیر اسبق اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آقای ملکی جهان و از اعتماد مسئولان وزارتخانه به وی تقدیر و تشکر کرد.
 
به گزارش خبرنگار ایسنا، امروز با حضور معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و جمعی از مسئولین این وزارتخانه علیرضا ملکی جهان مدیرکل فناوری ارتباطات و فناوری اطلاعات از این سمت تودیع و به جای علی صالح نساج به عنوان مدیرکل جدید ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان معرفی و منصوب شد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار