شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۲۳۸۹
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۲
فاز نخست طرح ۵۵۰ هزار هکتاری خوزستان - ایلام تا پایان سال ۹۶ به بهره‌برداری می‌رسد؛
عملیات اجرایی ۲۰۰ هزار هکتار از فاز نخست طرح ۵۵۰ هزار هکتاری خوزستان - ایلام خاتمه یافت و تا پایان سال آینده با اتمام عملیات آماده‌سازی ۱۱۲ هزار هکتار، انتظار می‌رود در پایان سال ۹۶، ۳۱۲ هکتار و فاز نخست از طرح به بهره‌برداری کامل برسد.

شوشان: عملیات اجرایی ۲۰۰ هزار هکتار از فاز نخست طرح ۵۵۰ هزار هکتاری خوزستان - ایلام خاتمه یافت و تا پایان سال آینده با اتمام عملیات آماده‌سازی ۱۱۲ هزار هکتار، انتظار می‌رود در پایان سال ۹۶، ۳۱۲ هکتار و فاز نخست از طرح به بهره‌برداری کامل برسد.

عضو هیأت مدیره و معاون اجرایی مؤسسه جهاد نصر  با اعلام این خبر گفت: فاز نخست طرح ۵۵۰ هزار هکتاری خوزستان و ایلام با سرعت گرفتن اختصاص یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی در دولت یازدهم تا پایان سال ۹۶ به بهره‌برداری خواهد رسید.

حسن علاقه‌بند افزود: ۳۱۲ هزار هکتار از سال ۹۲ تاکنون تحت عنوان فاز نخست تعریف شد که روی ۲۰۰ هزار هکتار از آن فعالیت عملیاتی توسط ۷۲ کارگاه تا پایان خردادماه سال جاری انجام شده و انتظار می‌رود ۱۱۲ هزار هکتار نیز به همراه بخشی از فاز دوم طی سال جاری و تا پایان سال ۹۶ به بهره‌برداری برسد.

۴۳۰ میلیون دلار بودجه سال جاری

وی با اشاره به بودجه پیشنهادی سال جاری خاطرنشان کرد: برای سال ۹۵ پیشنهاد اختصاص ۴۳۰ میلیون دلار معادل یک‌هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده که امیدواریم ۱۰۰ میلیون دلار از این رقم تا پایان ماه جاری تخصیص پیدا کند.

علاقه‌بند ادامه داد: بودجه سال گذشته این طرح نیز یک‌هزار و ۴۲ میلیارد تومان بوده است که با وجود محدودیت‌های بودجه‌ای دولت، این طرح به موقع توانست از بودجه مورد نیاز بهره‌مند شود.


سهمیه آب فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتار تخصیص یافت

معاون اجرایی مؤسسه جهاد نصر تصریح کرد: فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتار معادل ۲۳۸ هزار هکتار است که اختصاص سهم آب آن با پیگیری و جلسات مستمر با وجود تأخیر به‌وجودآمده توسط وزارت نیرو تخصیص داده شد.

وی یادآور شد: چهارهزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بودجه پیشنهادی فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری است که این مبلغ جدا از ضرورت فعالیت وزارت نیرو برای احداث شبکه‌های اصلی آبیاری و شبکه‌های زهکشی است و تنها سهم وزارت جهاد کشاورزی خواهد بود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار