اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۳۱۷۴
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۴
عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان:
براساس آمارهای موجود در سال 93 از 638 مورد برق گرفتگی در کل کشور، تعداد برق گرفتگی در خوزستان 74 نفر بوده است


شوشان: نماینده برق و عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان گفت: براساس آمار پزشکی قانونی 73 نفر در سال 94 بر اثر برق گرفتگی در استان خوزستان جان خود را از دست داده اند که این آمار نگران کننده است.

به گزارش شوشان ،  علی حاجتی شیمنی اظهار کرد: براساس آمار پزشکی قانونی کشور در سال 94 حدود 671 نفر دچار برق گرفتگی شدند که از این تعداد 73 خوزستانی جان خود را از دست دادند که 56 نفر مرد و 17 نفر خانم بوده اند. 

وی با بیان اینکه آمار برق گرفتگی در استان خوزستان در دو سال گذشته بعد از تهران قرار دارد عنوان کرد: براساس آمارهای موجود در سال 93 از 638 مورد برق گرفتگی در کل کشور، تعداد برق گرفتگی در خوزستان 74 نفر بوده است که از این تعداد12 نفر خانم بوده اند.

عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان با اشاره به اینکه بیشتر برق گرفتگی ها ناشی از ایمن نبودن اماکن در تمام بخش ها بخصوص مسکونی است تصریح کرد: در همین راستا مطابق تفاهم نامه ای که فی مابین وزارت راه و شهرسازی و وزارت نیرو منعقد گردیده است سازمان های نظام مهندسی در سطح کشور مجری نظارت بر طراحی و اجرای استاندارد تاسیسات برق کلیه اماکن هستند.

وی با بیان اینکه این تفاهم نامه در اکثر استان ها با تاخیر اجرایی گردید، ادامه داد:  در سال گذشته توسط معاون وزیر نیرو اجرای آن در کلیه استان ها ابلاغ و اجباری گردید که در استان خوزستان از اوایل بهمن ماه سال 94 اجرایی شد.

حاجتی شیمنی خاطر نشان کرد: سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان با همکاری شرکت های توزیع برق خوزستان با اجرای این شیوه نامه تا کنون بیش از 5 هزار واحد ساختمان توسط مهندسان برق پروانه دار مورد بازرسی برق قرار گرفته است.

وی افزود: از مهمترین اقدامات مهندسان برق، نظارت بر اجرای سیستم اتصال زمین و وجود سیستم ارت ساختمان های بازرسی شده، وجود کلید حفاظت جان (RCCB) برای ساکنان ساختمان ها و وجود راه انداز نرم آسانسور(VVVF) در کاهش ضربه به شبکه برق برای ساختمان های دارای آسانسور می باشد.

 نماینده برق و عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان گفت: با اجرای صحیح این تفاهم نامه ضمن حفاظت از جان ساکنان، خسارت کمتری متوجه شبکه های برق خواهد بود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار