اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۳۲۰۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۸
تشریح برنامه سفر ابتکار رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست به خوزستان
سه‌شنبه خانم ابتکار به همراه معاون وزیر نفت و مدیرعامل پتروشیمی و همچنین تعدادی از مدیران ستادی به خوزستان سفر خواهد کرد.

مدیر‌کل حفاظت محیط‌زیست خوزستان با تشریح برنامه سفر معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست به استان، از بررسی حادثه آتش‌سوزی پتروشیمی بوعلی، تعطیلی یک واحد پتروشیمی و همچنین کلنگ‌زنی نخستین مدرسه طبیعت استان و انعقاد قرارداد جمع‌آوری گازهای همراه نفت استان خبر داد.
 
احمدرضا لاهیجان‌زاده در گفت‌وگو باایسنا ، ‌با اشاره به سفر رییس سازمان محیط‌زیست به استان، اظهار کرد: ‌فردا سه‌شنبه خانم ابتکار به همراه معاون وزیر نفت و مدیرعامل پتروشیمی و همچنین تعدادی از مدیران ستادی به خوزستان سفر خواهد کرد.
 
وی افزود: ‌فردا با حضور معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان محیط‌زیست واحد کلرآلکالی پتروشیمی بندر امام تعطیل می‌شود و پروژه‌ی جایگزین آن متناسب با تکنولوژی روز، ‌افتتاح خواهد شد؛ تعطیلی این واحد قدم بسیار خوبی در جهت رفع آلودگی محیط‌زیست است. این واحد ماده جیوه - که از عناصر بسیار مضر است - را در محیط‌زیست و دریا تخلیه می‌کرد که رسماً از فردا تعطیل خواهد شد.
 
مدیرکل محیط‌زیست خوزستان عنوان کرد: همچنین تصفیه‌خانه فاضلاب صنعتی پتروشیمی تخت جمشید فردا افتتاح خواهد شد که اقدامی خوب است و می‌تواند بخشی از آلودگی‌های ناشی از این مجتمع پتروشیمی را کنترل کند.
 
لاهیجان‌زاده ادامه داد: کلنگ‌زنی احداث سیستم تصفیه تصفیه پساب و واحدRO  اسمز معکوس، پتروشیمی بندر امام نیز فردا انجام خواهد شد، در این سیستم فاضلاب کاملاً تصفیه و به آب زلال تبدیل می‌شود. این تصفیه‌خانه با هزینه 200 میلیارد تومان احداث خواهد شد.
 
وی با بیان این‌که حادثه آتش‌سوزی مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا و آلودگی ناشی از آن نیز با حضور خانم ابتکار و مدیران عامل مجتمع‌های پتروشیمی بررسی خواهد شد، ‌گفت: نشست مدیران عامل پتروشیمی، ‌مسئولان HSE و رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست فردا در ماهشهر برگزار خواهد شد و بررسی حادثه اخیر پتروشیمی بوعلی سینا از محورهای اصلی این نشست خواهد بود.
 
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست خوزستان با بیان این‌که فردا همچنین قرارداد جمع‌آوری گازهای همراه نفت با شرکت مناطق نفت‌خیز جنوب با حضور خانم ابتکار در اهواز منعقد خواهد شد، گفت:‌ در این قرارداد حدود 30 میلیون فوت مکعب از گازهای همراه نفت که در سطح استان تولید و سوزانده می‌شود جمع آوری خواهد شد؛ البته تمام گاز همراه نفت که در استان تولید و سوخته می شود بیشتر از این میزان است. در استان حدود 12.5 میلیون مترمکعب گاز همراه نفت تولید می‌شود که ممکن است پس از افزایش میزان تولید نفت، این گازها بیشتر شده باشد.
 
وی ادامه داد: ‌فردا معاون رییس‌جمهور همچنین نشستی با نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی خواهند داشت. جلسه مشترک حفاظت کیفی کارون و کارگروه کاهش آلودگی هوا و ستاد مقابله با ریزگردها نیز با حضور خانم ابتکار و مدیران استان برگزار خواهد شد.
 
لاهیجان‌زاده تصریح کرد:‌ همچنین نشست با تشکل‌های مردم‌نهاد و افتتاح نخستین مدرسه طبیعت استان از دیگر برنامه‌های سفر رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست به استان است؛ مدارس طبیعت مدارسی هستند که در آن‌ها تمام استانداردهای زیست‌محیطی اعمال شده و آموزش زیست‌محیطی از وجه‌های غالب آن است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار