فائزه هاشمي اخيرا گفته است: «من معتقدم که حکومتها به دليل اينکه خطاهايي که دارند را بهپاي دين مينويسند به دين آسيب ميزنند و به خاطر همينکه دين آسيب نبيند و مردم حالت دين زدگي پيدا نکنند حکومت اگر ديني نباشد بهتر است.
من خيلي با حکومت ديني به اين دليل موافق نيستم.» فائزه هاشمي در محفل سراي قلم و اواخر تيرماه ميگويد: «شايد در ابتداي انقلاب گفته ميشد که اين حکومت با حکومتهاي ديگر فرق دارد و ميتواند اسلام واقعي را پياده کند ولي در مرور زمان ديدم نه؛ نهتنها حاکمان ما اسلام واقعي را پياده نکردند بلکه جامعه ما هم نسبت به دين به خاطر عملکرد حاکميت گريزان شد. مصداق خيلي بارز اين موضوع هم حجاب است. اگر ما حجاب خانمها را با 10 الي 15 سال پيش مقايسه کنيم و برگرديم به اول انقلاب ميبينيم سالبهسال حجاب کمرنگتر شده است.»
دختر رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: در ساير مسائل هم اگر نگاه کنيد همين رويه است. به نظر من اين نشان دهنده تاثير يک حکومت ديني است که ارزشهاي مردم را به طوري در معرض خطر قرار مي دهد و آن ديني که مردم به آن باور دارند آن نيز ضعيف شده است. مشرق این خبر را منتشر کرد.
و این بزرگوار نیز چقدر دغدغه دین دارد و تمامی تلاشش اینست که بدور از امیال سیاسی صرفا در چها چوب دین اسلام عمل کند. خداوند عمر باعزت هر چند کوتاه و عقل سلیم و نفس پاک به ایشان و ما عطا نماید.
این خانواده چقدر بیشتر از این نظام میخواهند خدا داند. خدا را شکر که باغهای پسته و علم و تلاشهای شبانه روزی و زحماتشان سبب شده که خود و اطرافیان در دهها پشت مشکل مالی نداشته باشند و خدا را شکر که پدر مکرمشان از ابتدای انقلاب از مناسب بالای دولتی نظام بی بهره نبوده و نیستند وگرنه الان بجای قرار گیری در جایگاه اپوزیسیون نظام میبایست در جایگاههای خطرناک تر این عزیزان را زیارت میکردیم.
در عین حال بیشترین نقش در ضعفهای مورد ادعا و اعتراض حکومت دینی در ایران که به پدر خودتان بر میگردد و عمده مشکلات و دین گریزی ها و فسادها و... که بعد از جنگ بروز کرد و اونهم بصورت کاملا مستقیم و پرقدرت 16 سال پس از جنگ و در این ده سال اخیر هم بصورت غیر مستقیم و در سایه توسط پدر بزرگوارشان مدیریت میشد حالا ایشون مدعی کیست.