ذخایر نفت نتوانست خوزستان را آباد کند / مدیران خوزستان با نمایندگان مجلس تعامل ندارند / سرقت و آدم ربایی ؛ نا امنی های این روزهای خوزستان / جاده های مرگبار در خوزستان

"> کمبودهای خوزستان از زبان رییس مجمع نمایندگان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۳۵۱
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۷

ذخایر نفت نتوانست خوزستان را آباد کند / مدیران خوزستان با نمایندگان مجلس تعامل ندارند / سرقت و آدم ربایی ؛ نا امنی های این روزهای خوزستان / جاده های مرگبار در خوزستان

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان خواستار همکاری مدیران استان برای جلوگیری از اجرای طرح انتقال آب کارون شد

سید شکرخدا موسوی در جلسه شورای اداری استان خوزستان ضمن گرامیداشت هفته دولت همکاری مدیران برای جمع‌آوری اطلاعات فنی درباره طرح انتقال آب کارون را خواستار شد و اظهار داشت: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی برای پیگیری مطالبه مردم و احیای حق استان و جلوگیری از اجرای طرح انتقال آب کارون نیاز به همکاری مدیران و جمع آوری اطلاعات تخصصی و فنی دارند.

وی بیان داشت: برخلاف سایر استان‌ها مدیران خوزستان با نمایندگان مجلس تعامل ندارند و برای حل مشکلات با هم هماهنگ نیستند.

نماینده مردم اهواز در مجلس همچنین از کیفیت آب شرب در برخی مناطق شهری ابراز نارضایتی و بر تسریع در لایروبی کارون تاکید کرد و گفت: نبود شبکه فاضلاب شهری از مشکلات اغلب شهر‌ها، حتی اهواز به عنوان مرکز استان است، به طور مثال در منطقه کوت عبدالله مشکل فاضلاب بسیار حاد شده است و در اغلب مناطق شهری از کیفیت آب شرب اظهار نارضایتی می‌کنند و شرکت آب و فاضلاب باید برای این مسئله چاره‌اندیشی کند.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان با اشاره به اینکه نمایندگان عضو مجمع هماهنگ، همسو و همگرا هستند و با وحدت کارخود را شروع کرده‌اند ابراز کرد: در این دوره مجلس شورای اسلامی نمایندگان استان همسو و همگام با هم در جهت پیشبرد اهدا ف استان گام بر میدارند ومدیران استانی برای پیشبرد اهداف استان در این باره همکاری کنند.

وی تصریح کرد: آنچه از نفت انتظار می‌رفت برای خوزستان میسر نشد و به تعبیری ذخایر نفت نتوانست خوزستان را آباد کند.

موسوی بر رهایی از اقتصاد تک محصولی و تکیه بر فروش نفت تاکید کرد و افزود: محاصره اقتصادی و تحریم‌های نفتی بهترین فرصت برای رو آوردن به افزایش تولیدات کشاورزی، صنعت و معدن است.

وی با اشاره به فرصت‌های استان برای جذب سرمایه گذاری گفت: در جذب سرمایه‌گذاری در جایگاه مناسبی نیستیم و مدیران مرتبط برای ایجاد اشتغال باید برای جلب بخش خصوصی تلاش کنند.

موسوی همچنین به تنوع آب و هوایی در استان، اشاره کرد و توسعه مناطق گردشگری و خوش آب و هوا را خواستار شد و افزود: به طور مثال دریاچه سد‌ها از جمله سد کارون سه ظرفیت مناسبی برای گردشگری دارد که به خوبی معرفی نشده است.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با ابراز نارضایتی از وضع امنیت در خوزستان اظهار داشت: سرقت و آدم ربایی از جمله ناامنی هایی است که در روزهای اخیر به چشم میخورد و نارضایتی شهروندان را در پی داشته است.

این عضو مجمع نمایندگان خوزستان با تاکید بر حل مشکل راه‌های استان و جاده‌های مرگبار گفت: در استان‌های دیگر با مرگ هفت نفر بر اثر سیل جنجال به پا می‌شود اما در خوزستان به مرگ هفت نفر از اعضای یک خانواده در سانحه رانندگی و در جاده‌های مرگبار توجهی نمی‌شود.

وی همچنین بیکاری و اخراج کارگران را یکی از مهم‌ترین مشکلات استان دانست و افزود: مدیران به راحتی با اخراج عده زیادی از پرسنل با سرنوشت خانواده‌ها بازی می‌کنند.

وی با بیان اینکه در ملاقات عمومی روز گذشته از 100 نفر مراجعه کننده 80 نفر از مراجعان برای حل مشکل بیکاری مراجعه کرده بودند تصریح کرد:مدیران باید مهم‌ترین دغدغه خود را ایجاد اشتغال بدانند.

عضو کمیسیون کشاورزی با انتقاد از بانک‌های استان خاطرنشان کرد: بانک‌ها در اعطای تسهیلات بویژه در امر اشتغال مردم را سرگردان می‌کنند.

وی با اشاره به گرمای بالای 50 درجه از مدیران خواست که تکریم ارباب رجوع را اولویت کار خود قرار دهند و مکاتبات نمایندگان مجلس را محترم بشمارند.

 


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار