اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۳۹۱۶
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۹



در پی فوت سه نفر از بیماران دیالیزی خوزستان در بیمارستان سینای شهرستان کارون در دو روز گذشته معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان روز شنبه ضمن بازدید از بیمارستان سینا کارون این موضوع را از نزدیک بررسی کرد.

به گزارش ایرنا ، فرج اله خبیر روز شنبه با حضور در بیمارستان سینای کارون با رییس و عوامل این بیمارستان در خصوص وضعیت بخش دیالیز و فوت این سه نفر به گفت و گو نشست.

دکتر حسین زاده رییس بیمارستان سینای شهرستان کارون در این نشست ضمن تشریح زمان مرگ این بیماران گفت تعداد بیماران دیالیزی که در آن ساعت دیالیز شدند 50 نفر بودند که همه از یک نوع دستگاه و تحت شرایط یکسان دیالیز شدند.

وی گفت : احتمال دارد این سه بیمار از یک غذای مشترک که تحت نظر بیمارستان نبوده استفاده کرده باشند و به دلیل پایین بودن سطح ایمنی بدنشان مسموم و فوت کرده باشند.

دکتر حسین زاده با بیان اینکه بیماران دیالیزی به علت نیاز به دیالیز ممکن است سالها دیالیز شوند گفت: این بیماران به مرور زمان دچار ضعف ایمنی بدن می شوند به همین دلیل باید نسبت به بهداشت فردی و تغذیه و جلوگیری از انتقال عفونت ها مراقبت کنند. 

وی گفت: احتمال دارد این بیماران بعد از دیالیز شدن نسبت به این امر بی توجهی کرده و از غذای مسموم استفاده کرده اند زیرا هر سه بیمار با علائم مسمومیت بعد از دیالیز به بیمارستان مراجعه کرده اند.

فرج اله خبیر معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان در این نشست با ابراز تاسف و تسلیت به خانواده های درگذشتگان گفت: باید نسبت به این موضوع و دلیل اینکه چرا این حادثه در شهرستان رخ داده یک تیم کارشناسی تشکیل و موضوع را به سرعت بررسی شود.

وی گفت: بخش دیالیز بیمارستان سینای شهرستان کارون یکی از مجهز ترین بخش های دیالیز استان می باشد و بروز این حادثه باید سریعا بررسی و به مردم اطلاع رسانی شود.

پیشتر غلام علیدادی فرماندار شهرستان کارون گفته بود سه بیمار دیالیزی در بیمارستان سینای این شهرستان در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته گذشته جان خود را از دست دادند. 

وی گفت: این سه بیمار که در روز دوشنبه هفته گذشته در این بیمارستان دیالیز شدند دچار اسهال و حالت تهوع شده بودند و به همین دلیل به بیمارستان یاد شده مراجعه کردند. 

وی گفت: از این سه بیمار دو نفر در بیمارستان جان خود را از دست دادند و یک بیمار دیگر نیز در منزل فوت کرد. 

وی گفت: هنوز علت اصلی فوت این بیماران مشخص نشده است و کارشناسان مشغول بررسی این اتفاق هستند که به محض مشخص شدن علت افکار عمومی در جریان قرار خواهند گرفت. 

بیمارستان سینا در شهرستان کارون ابتدای جاده اهواز- آبادان در منطقه کوت عبداله واقع گردیده است. 

این بیمارستان از سال 1347 برای بیمارستان ریوی و مرکز نگهداری مسلولین تأسیس شد. 

بیمارستان سینا هم اکنون دارای بخشهای داخلی ، اطفال ، جراحی، زنان وزایمان ،عفونی ،ccu.post ccu.icu.دیالیز، اعصاب و روان زنان و مردان، اتاق عمل جنرال ،درمانگاه ترک اعتیادو... است. 

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار