شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۴۱۴
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۳

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس با بیان اینکه دولت باید نگاه ویژه ای به مردم مناطق نفت خیز کشور داشته باشد، به شوشان گفت: این مناطق به‌ علت‌ داشتن منابع نفتی بسیار عظیم، درآمدزایی بالایی را برای کشور دارد، اما متأسفانه سهم این استان از این‌گونه درآمدهای ملی بسیار کم و ناچیز است. به گزارش شوشان دکتر حجت‌الله درویش‌پور افزود : با وجود اینکه بخشی از نفت کشور در این استان تولید می‌شود و عوارض سوء ناشی از صنایع نفتی تاکنون مشکلات و آلودگی زیست محیطی بسیاری در خوزستان به وجود آورده ولی متأسفانه سهم مردم بیش از هر درآمدی آلودگی است.

وی به گستردگی حوزه انتخابیه اش اشاره کرد و گفت : گستردگی مشکلات این منطقه به اندازه وسعت این حوزه انتخابیه است. مشکل راه های منتهی به شهرستان های ایذه و باغملک، مشکل راه های روستایی این دو شهرستان، مشکل بهداشت و درمانی، این شهرستان با وجود 400 هزار جمعیت تنها دو بیمارستان دارد که جوابگوی خیل بیماران نیست. به طور نمونه بخش سوسن ایذه با وجود 6 هزار جمعیت یک آمبولانس ندارد! زمین های کشاورزی این منطقه با وجود مجاورت با سرشاخه های کارون اما همه دیمی هستند. در ایذه و باغملک حتی یک کولر آبی هم درست کار نمی کند! عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از تعیین تکلیف شدن نیروهای پیش دبستانی، مربیان نهضت سوادآموزی و شرکتی آموزش و پرورش در شهرستان ایذه و باغملک خبر داد.

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: مردم خوزستان در حالی باید با معضل بیکاری دست و پنجه نرم کنند که به علت غلظت بالای آلاینده‌های نفت، هوای سالمی را نیز تنفس نمی‌کنند. وی ادمه داد : اغلب شهرهای نفت خیز خوزستان که جای جای زمین هایشان، طلای سیاه جاری است محرومیت بالایی دارند و بیکاری در این استان بیداد می‌کنند. درویش پور افزود : باید با حمایت از تولید ملی و سرمایه داخلی، چرخه صنعت را به راه اندازیم این امر موجب می شود روح تازه ای به کالبد چرخه تولید و صنعت کشور دمیده شود و نرخ بیکاری نیز در کشور کاهش یابد. و این در حالی که حق قانونی مردم مناطق محروم از این درآمد نباید نادیده گرفته شود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار