اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۴۲۳۱
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۲
مشاور اقتصادی و سرمایه‌گذاری مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: با توجه به اظهار تمایل شرکت راه‌آهن دولتی چین به مشارکت در پروژه احداث آزادراه اهواز – ایذه – شهرکرد – اصفهان و همچنین تجارب فاینانس با شرکت‌های چینی، احتمال توافق با این شرکت برای پروژه مذکور بالا است.
 
بهروز حسینی‌فر در حاشیه نشستی که امروز، 11 مردادماه با حضور نمایندگانی از شرکت راه‌آهن دولتی چین به منظور بررسی نحوه مشارکت در پروژه آزادراه اهواز – ایذه – لردگان برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان،‌ اظهار کرد: پس از توافق‌نامه برجام، کشور ایران مورد توجه شرکت‌های بزرگ دنیا قرار گرفت و هیأت‌هایی از کشورهای مختلف وارد کشور شدند که مایل به مشارکت در پروژه‌های ایران بودند
 
وی افزود: بخشی از این پروژه‌ها به حوزه راه اختصاص دارد که خوزستان با توجه به اهمیتی که در کشور دارد پروژه‌های خوبی در این زمینه تعریف کرده است.
 
حسینی‌فر خاطرنشان کرد: اکنون در استان پروژه‌هایی در خصوص احداث آزادراه‌ داریم که مطالعات آن انجام و آماده تحویل به سرمایه‌گذار و توافق با سرمایه‌گذار است که نشست امروز نیز به همین منظور برگزار شد.
 
وی عنوان کرد: برای پروژه آزادراه اهواز – ایذه – شهرکرد – اصفهان با شرکت راه‌آهن دولتی چین وارد مذاکره شدیم و امیدواریم با جذب سرمایه‌گذار خارجی، زیرساخت‌های استان مهم خوزستان که دروازه واردات و صادرات برای سایر استان‌ها هست را ایجاد کنیم.
 
حسینی‌فر با اشاره به اهمیت خطوط ریلی و حمل و نقل با راه‌آهن در توسعه خوزستان خاطرنشان کرد: این امر مورد توجه وزارت راه و شهرسازی قرار دارد و ان‌شاءالله در این زمینه اقدامات خوبی از سوی این وزارتخانه شاهد خواهیم بود و با تلاش مسئولین استانی مراحل راه‌اندازی پروژه‌ها با جدیت پیگیری ‌شوند.
 
وی گفت: از حدود سه هفته گذشته شرکت آلمانی آسمن که تاکنون بیش از 10 هزار پروژه را در سراسر دنیا انجام داده، تمایل خود را برای مشارکت در پروژه‌های احداث آزادراه اعلام و ابراز کرده است. پروژه‌های آزادراهی استان برای جذب سرمایه‌گذار در معرض نمایش گذاشته می‌شوند و سپس شرکت‌هایی که دارای تمایل و آمادگی بیشتر هستند، امکان فاینانس راحت‌تری دارند و تأمین منابع مالی پروژه را به راحتی می‌توانند انجام دهند، برای مشارکت در پروژه‌ها در اولویت قرار می‌گیرند.
 
مشاور سرمایه‌گذاری مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان بیان کرد: شرکت راه‌آهن دولتی چین علاوه بر پروژه‌های بخش راه‌آهن پروژه‌های مختلفی در حوزه راه،‌ فرودگاه و تأسیسات مختلف ساختمانی در سراسر دنیا اجرا کرده است و از نظر اجرایی توانایی بالایی دارد و با توجه به تجارب فاینانس خوزستان با شرکت‌های چینی، احتمال توافق با این شرکت در اجرای پروژه احداث آزادراه اهواز – ایذه – شهرکرد – اصفهان زیاد است.
 
حسینی‌فر گفت: سنگ آهن مورد نیاز کارخانه‌های فولاد در خوزستان از مسیر اهواز – اصفهان تأمین می‌شود که بیش از پیش اهمیت احداث آزادراه اهواز – اصفهان را روشن می‌کند. این آزادراه باعث اتصال خلیج فارس به مرکز کشور می‌شود و همچنین از نظر گردشگری دارای توجیه بسیار زیاد اقتصادی است.
 
وی اظهار کرد: ان‌شاءالله هر چه سریعتر شرکت راه‌آهن دولتی چین تصمیمات خود را اتخاذ و عملیات اجرایی این پروژه را آغاز کند. این شرکت با توجه به پروژه‌هایی که تاکنون در ایران به انجام رسانده، از تجارب لازم و کافی برای پروژه آزادراه اهواز – اصفهان نیز برخوردار است و خوزستان نیز در این زمینه به هر نحوی آماده همکاری است.
 
حسینی‌فر با اشاره به وجود دفاتر نمایندگی راه‌آهن دولتی چین تصریح کرد: امیدواریم دفتر نمایندگی این شرکت در اهواز نیز راه‌اندازی شود. شاید بتوان گفت یکی از بهترین مسیرهای قابل تعریف در سراسر کشور همین پروژه احداث آزادراه اهواز – اصفهان است زیرا خوزستان از نظر تعداد بنادر بزرگ دومین استان در سطح کشور و با توجه به صنعتی بودن استان اصفهان و نیاز این استان به بنادر، نزدیکترین مسیر دسترسی برای اصفهان به این بنادر آزادراه اهواز – اصفهان است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار