شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۴۳۰۴
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۶
نماینده اهواز در مجلس: آموزش و پرورش در اولویت باشد
دستگاه های اجرایی مطالباتی که حق آموزش و پرورش است و قانون اعتبارات آن را تخصیص داده، پرداخت کنند.


نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کمبود معلم و بودجه داریم، گفت: وجود مدارس کانتینری برای استان اقتصادی و زرخیزی مثل خوزستان زیبنده نیست.

جواد کاظمی نسب الباجی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به پتانسیل هایی که در استان هم از نظر ثقل اقتصادی و هم نیروهای انسانی وجود دارد، متاسفانه آموزش و پرورش حمایت نشده است. وجود منابع عظیم نفتی در استان، منابع کشاورزی از جمله نیشکر، انواع صنایع فولاد و پتروشیمی، بنادر و شهرداری ها می تواند به ارتقای آموزش و پرورش کمک کند تا رتبه آموزشی آن ۳۰ نباشد.

وی از شهرداری ها درخواست کرد از درآمدهایی که در درست دارند به آموزش و پرورش کمک کنند زیرا بودجه شهرداری ها مستقیم دریافت می شود و نیازی به بودجه کشوری ندارند.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر تعامل بین نمایندگان و آموزش و پرورش افزود: این تعامل و همفکری می تواند در رفع مشکلات موثر باشد. ما کمبود معلم و بودجه داریم. وجود مدارس کانتینری برای استان اقتصادی و زرخیزی مثل خوزستان زیبنده نیست.

مسئله آموزش و پرورش در اولویت باشد

الباجی با اعلام حمایت از حرکت های پیشرو آموزش و پروش و تقویت آن افزود: از نمایندگان خوزستان می خواهم در اولین جلسه مجمع نمایندگان استان، مسئله آموزش و پرورش را مسئله اول خود بداند زیرا امروز پایه هر کشور و هر استان آموزش و پرورش آن است و می تواند افراد باسواد و نخبه وارد اجتماع کند.

وی در ادامه، بر اهمیت آموزش و ادامه تحصیل دختران به ویژه دختران روستایی تاکید کرد و گفت: دختران معصوم، مظلوم واقع شده اند. در اکثر جاها مدارس ابتدایی راه اندازی شده اما مدارس متوسطه اول و دوم برای ادامه تحصیل دختران وجود ندارد که می طلبد وزارت آموزش و پرورش عنایت خاصی به دختران و این مسئله داشته باشند زیرا اینان مادران آینده هستند و اگر مادری باسوادتر باشد طبیعتا فرزندان باسواد و با تربیت و با فرهنکی تحویل جامعه خواهد داد.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دستگاه های اجرایی مطالباتی که حق آموزش و پرورش است و قانون اعتبارات آن را تخصیص داده، پرداخت کنند.

الباجی در پایان، همکاری بین نمایندگان و مسئولان استانی را ضروری دانست و عنوان کرد: انتظار می رود در این تعامل مسئولانی که امور را در دست دارند، نمایندگان را در جریان کاستی ها، مشکلات و چالش ها قرار دهند تا بتوانیم با معلومات و دست پر وارد عمل شویم و خواسته های مورد نیاز را از وزارت های متبوع پیگیری کنیم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار