شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۴۴۱
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۹

شوشان: سید جعفر حجازی استاندارخوزستان در جمع تعدادی از فرهنگیان خوزستان در ارتباط با تحریم ها می گوید ایران از 16 کشور همسایه برخوردار است که چنین ظرفیتی تحریم ها را بی تاثیر می کند.

استاندار خوزستان خوزستان گفت: ایران اسلامی به لطف خدا از 16 کشور همسایه و هم مرز برخوردار است که موجب می شود تا تحریم ها کمترین اثر را در جامعه داشته باشد، البته مقداری شرایط را سخت می کند اما ایران با توجه به ظرفیت ها، منابع، فرصت ها و نقش مهمی که در خاورمیانه دارد هیچگاه تحریم نمی شود.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر مبنی بر اقتصاد مقاومتی و کاهش وابستگی به نفت اظهار کرد: بسیاری از کشورها هستند که از هیچ گونه ذخایر نفتی برخوردار نیستند اما با 2 برابر جمعیت نسبت به ایران کشور خود را اداره می کنند. بنابراین باید کلیه پیام هایی که رهبر انقلاب در ابتدای هر سال نامگذاری کرده است را مورد توجه قرار داد و اجرا کرد، چرا که هر کدام از آنها مکمل یکدیگرند و مختص یک سال خاص نمی باشد. حجازی بیان کرد: از جمله مهم ترین برنامه های اقتصادی کشور اجرای طرح هدفمندی یارانه ها بود، طرحی که در بسیاری از منابع کشور صرفه جویی به همراه داشت. این در حالی است که این طرح موجب می شود تا تولید داخلی کشور نیز افزایش و رونق پیدا کند.

وی با بیان اینکه اختلاف نظرهای سیاسی، فکری و سلیقه ای لازمه پیشرفت می باشند گفت: بعضا در برابر برخی از اختلاف نظرهایی که در کشور وجود دارد جوسازی هایی صورت می گیرد، در حالی که اینها همه به همبستگی و پیشرفت کشور کمک خواهد کرد. در حال حاضر باید به این موضوع فکر کرد که چگونه می توان تحریم ها را دور زد که با همفکری و اتحاد امکان پذیراست.

استاندار خوزستان با اشاره به اجلاس سران عدم تعهدها در تهران و اینکه دنیا در یک پیچ بزرگ تاریخی قرار گرفته است گفت: اینکه سطح آگاهی مردم بالا رفته و در حال تحول قرار دارند همان پیچ تاریخی است که بسیاری از کشورهای استکباری را دچار نگرانی کرده است.

حجازی با اشاره به جنگ نرم دشمن و هجمه های فرهنگی علیه ایران افزود: استکبار جهانی با برنامه هایی چون تبلیغات گسترده ماهواره ای و اینترنتی تصمیم برآن داشت تا پایه های معنوی جوانان ایران را سست کند در حالی که مردم ما بسیار هوشیار عمل کردند. به عنوان مثال می توان به استقبال بی سابقه جوانان از مراسم اعتکاف اشاره کرد.

وی ادامه داد: به تازگی و پس از اینکه دشمنان ایران اسلامی متوجه شده اند که تهدیدهای نظامی، هجمه های فرهنگی و تحریم های اقتصادی اثربخش نبوده اند، هر 3 موضوع را در دستور کار خود قرار داده اند تا بدین ترتیب بتوانند به مقاصد خود دست پیدا کنند. این در حالی است که در هر استان ما به ظرفیت خود فرقه های ضاله راه اندازی کرده اند تا از این راه بتوانند بر مردم تاثیر بگذارند در حالی که همه این راه ها جملگی به اتحاد و مقاومت مردم ما می افزاید. جالب اینجاست که همه این هیاهوها به یکباره به اغما می رود پس از 2 ماه باز روزنه ای جدید برای اهداف خود انتخاب می کنند که آنها نیز بی اثر می ماند. حجازی در ارتباط با شایعه هایی که اخیرا در رسانه ها مبنی بر تغییر مدیریت ارشد استان مطرح شده است گفت: اینها سیاه نمایی هایی می باشند که عاملان آن نمی دانند با این شایعه ها چه ضربه هایی را به استان وارد می کنند.مقام عالی دولت در خوزستان خاطرنشان ساخت: یکی از مشکلات اصلی در خوزستان همین حرف و حدیث هایی است که نتیجه ای جز فرار سرمایه در پی ندارد. همان سرمایه گذاران که بعضا خوزستانی هم هستند سرمایه و زندگی خود را به 3 شهر تهران، اصفهان و شیراز می برند.

وی با اشاره به اینکه افزایش قیمت مرغ نیز در استان نسبت به سایر استان ها ارزان تر بوده است گفت: در روزهایی که مرغ به عنوان یکی از مشکلات مردم بدلیل کمیابی و گرانی تبدیل شده بود، استان خوزستان مرغ را به وفور میان مردم و حتا برخی از استان ها توزیع می کرد. این در حالی است که در سایر نقاط کشور مرغ 5 هزار و 200 بود و در خوزستان 4 هزار و 700 به فروش می رسید.

استاندار خوزستان بیان کرد: در 3 ماهه اخیر بیش از 69 میلیارد تومان برای سرمایه گذاری در بخش کشاورزی جذب شده است که 75 میلیون دیگر نیز در هفته جاری در بانک ها واریز می شود.

این در حالی است که برای مشاغل خانگی نیز مبلغ 121 میلیارد تومان وام در نظر گرفته ایم که در این راستا تنها 42 میلیارد آن پرداخت شده و مابقی آن در بانک می باشد.  این وام برای اشتغال خانگی با سود 4 درصد در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه خوزستان در بخش های مختلف صنعت و کشاورزی بعنوان یک قطب در کشور به شمار می رود، اما از معضلی بنام بیکاری نیز رنج می برد، گفت: طبق آماری که توسط کارشناسان مرکز آمار ایران اعلام شده است نرخ بیکاری در خوزستان 10 درصد می باشد در حالی که نرم بیکاری در کشور 2/12 درصد می باشد.

حجازی افزود: یکی از مهم ترین دلایل این چالش عدم هدایت دانشجویان به رشته هایی است که بازار کار مناسب دارند. همچنین جوانان خوزستانی کار را در صورتی می پذیرند که رسمی یا پیمانی باشد، به همین دلیل است که اگر هم کاری به شکل قراردادی با بیمه وجود داشته باشد معمولن آن را نمی پذیرند، در نتیجه جوانانی هستند که از استان هایی مانند لرستان، همدان، کرمانشاه، ایلام و ... وارد خوزستان می شوند و شروع به کار می کنند.

مقام عالی دولت در خوزستان با اشاره به اینکه در شهرستان خرمشهر طی 4 سال اخیر 11 هزار مهاجر وجود داشته است، گفت: خیلی ها بر این باورند که خرمشهر شهری محروم و بی نصیب است در حالی که طی 4 سال اخیر 11 هزار مهاجر وارد این شهر شده اند و دلیل اصلی آن نیز فراوانی کار بوده است.

وی اضافه کرد: در زمین های کشاورزی شمال خوزستان اگر نگاهی بیاندازیم خواهیم دید که چه کسانی باغ ها و زمین ها را اداره می کنند، همه کشاورزان و باغبان ها افرادی هستند که از استان های دیگر وارد خوزستان شده اند.

حجازی با اشاره به اینکه در دنیا از راه فروش علم درآمد کسب می کند گفت: در حال حاضر در خوزستان 90 شرکت دانش بنیان داریم که از این حیث در کشور اول هستیم. این بهترین فرصت برای خوزستان است تا با تولید علم و نه با تکیه بر صنعت و کشاورزی و ... ایجاد اشتغال کند و بیکاری را ریشه کن کند.

وی یادآور شد: یکی از موسسه های مالی در خوزستان توسط فردی از مشهد در خوزستان راه اندازی شد که با استفاده از میلیاردها سپرده مردم خوزستان در استان خراسان کار اقتصادی راه اندازی کرده است. اینها همه فکرهای اقتصادی است که می توانند تا حد زیادی معضل بیکاری را حل نماید، اما متاسفانه یکی از ضعف هایی که در خوزستان وجود دارد، عدم ریسک پذیری است.

حجازی در پایان در پاسخ به این سوال که آیا از کشورهای عدم تعهد آیا کسی از خوزستان بازدید خواهد کرد، گفت: این موضوع بستگی به علاقه آنها دارد چرا که این سران هستند که تصمیم می گیرند که کدام استان و شهرها را برای بازدید انتخاب نمایند.

در ادامه این نشست رییس ستاد اقامه نماز استان خوزستان گفت: جای خوشحالی دارد که سران کشورهای عدم تعهد بطور مستقیم بیانات مقام معظم رهبری را گوش کنند، مطمئنا حرف ها بیش از آنکه تصور کنیم به دل آنها نشسته است اما جرات بیان آن را شاید نداشته باشند.

سید موسی بلادیان ادامه داد: ایران اسلامی امروز در شرایطی قرار دارد که به انسان های اسلامی بیش از پیش احتیاج دارد و این وظیفه آموزش پرورش و معلم هاست تا معلم هایی مطابق با فرهنگ اسلامی تربیت کنند و تحویل جامعه دهند.

گفتنی است این نشست به همت سید موسی بلادیان مسئول ستاد اقامه نماز استان خوزستان با جمعی از فرهنگیان استان خوزستان در مجتمع فارابی اهواز برگزار شد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار