شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۴۶۷
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۵

رئیس بیمارستان گلستان اهواز؛ از راه اندازی سیستم ارسال تصاویر پزشکی برای اولین بار در استان خوزستان در بیمارستان گلستان خبر داد.

دکتر حبیب حی بر گفت: استفاده از فناوری های نوین ارتباط از راه دور جهت ایجاد ارتقاء یا تسریع خدمات سلامت را در عرصۀ نوین پزشکی، پزشکی از راه دور (Telemedicine) می نامند. این سیستم به وسیلۀ بانک های اطلاعاتی، در مرتبط ساختن مراکز درمانی ، تیم درمان یا انتقال اطلاعات تشخیصی کارایی دارد. پزشکی از راه دور برای کاهش هزینه، آموزش، درمان و پژوهش کاربرد دارد.

وی ادامه داد : راه اندازی فـاز اول سیستم جامع اطلاعات (H.I.S) در سال گذشته و راه اندازی سیستم (PACS Filmless) در امروز، گــامی جدید در راستای ارتقاء بیمارستان گلستان است.

دکتر حی بر افزود : این سیستم برای اولین بار با این وسعت در استان خوزستان نصب شده است و به ما امکان می دهد تا از تمام نقاط بیمارستان، مراکز آموزشی درمانی و دانشکده های دانشگاه علوم پزشکی اهواز، بصورت اینترانت شبکۀ داخلی و در سایر نقاط جهان از طریق اینترنت قابل مشاهده باشد.

رئیس بیمارستان گلستان گفت : با توجه به اینکه بیمارستان گلستان اهواز مجهزترین مرکز تصویـربرداری پزشکی خوزستان و جنوب غرب کشور است، راه اندازی این سیستم (Filmless) گام مؤثری در کاهش چاپ فیلم و صرفه جویی چشمگیر هزینه های گزاف می باشد.

از مزایای این سیستم می توان به دسترسی آسان پزشکان و بخش های درمانی به تصاویر و گزارش های تصاویر اشاره کرد. بطوری که در همان لحظه ای که تصاویر بیمار توسط دستگاه های سی.تی.اسکن، آنژیوگرافی و اِم.آر.آی درحال دریافت است ، می توان تصاویر بیمار را در اورژانس، تمام قسمتهای بیمارستان و یا سایر نقاط جهان مشاهده نمود.

رئیس بیمارستان گلستان گفت : دسترسی رادیولوژیست ها و دیگر پزشکان به تصاویر در منزل و یا سایر نقاط جهان برای مشورت علمی، درج گزارش و گفتگوی علمی از دیگر مزایای این سیستم رایانه ای است. برای پزشکان گذرواژه تعریف خواهد شد تا آنها بتوانند اقدامات تشخیصی را انجام دهند.

آرشیو بلند مدت، سیستم بدون فیلم و عدم نیاز به انبار و سختی های نگهداری فیلم، دسترسی به بایگانی تصاویر، تسریع انجام فرآیند گزارش تصاویر سی.تی.اسکن، اِم.آر.آی و آنژیوگـرافی، گام مؤثری در افزایش رضایتمندی بیماران به دلیل صرفه جویی در وقت آنان است.

دکتر حبیب حی بر در ادامه گفت : امکان استفاده از سیستم (Workstation) نیز در5 ایستگاه بیمارستان گلستان، برای انجام گزارش و آموزش به دستیاران گروه رادیولوژی و دیگر دانشجویان تخصص و فوق تخصص فراهم است.

وی افزود : ما همچنین می توانیم فـیلم های سی.تی.اسکن، آنژیوگرافی و اِم.آر.آی را فقط برای افراد متقاضی چاپ کنیم و از چاپ غیرضروری فیلم ها خودداری نماییم که از نظر اقتصادی بسیار سودمند است.

دکتر حبیب حی بر افزود : هم اکنون این سامانه برای تصاویر سی.تی.اسکن، ام.آر.آی و آنژیوگرافی راه اندازی شده است و به زودی برای تصاویر رادیولوژی و دیگر مراکز تصویر برداری بیمارستان راه اندازی می شود.

رئیس بیمارستان گلستان گفت : بیمارستان گلستان اهواز با دارا بودن مراکز رادیولوژی، مرکز سی.تی.اسکن، مرکز ام.آر.آی، مرکز آنژیوگرافی، مرکز پزشکی هسته ای، دستگاه های طراحی درمان پرتودرمانی بزرگترین و مجهزترین مرکز تصویربرداری پزشکی استان خوزستان و جنوب غرب کشور است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار