اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۵۰۰۸
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۶
پیام استاندار خوزستان بمناسبت روز خبرنگار:
 
هفدهم مردادماه روز بزرگداشت منادیان گردش شفاف و آزاد اطلاعات و دیده بانان دولت و جامعه مدنی است. در دنیای امروز، خبرنگاران نه تنها رسالت اطلاع رسانی و ایجاد ارتباط رسانه ای در جوامع را بعهده دارند بلکه بعنوان نمایندگان افکار عمومی، چشمان ناظر و تیزبین بر عملکرد مجموعه های مختلف حاکمیتی و دولتی نیز به شمار می آیند.

نقش خبرنگاران، در تحولات مختلف و مهم سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کشور عزیزمان ایران نیز نقشی بی بدیل است و امروز نمی توان منهای پاسداشت نقش و جایگاه خبرنگاران، از نقادی و پرسشگری در جامعه سخن گفت.

نظام مردم سالار دینیِ ما نیز جایگاه ویژه ای را برای اصحاب قلم و اندیشه و گردش آزاد اطلاعات قائل شده است و قانون اساسی جمهوری اسلامی بعنوان میثاق ملی همه ایرانیان و خونبهای شهیدان، حق آزادی بیان و مطبوعات را مورد تاکید قرار داده است. بدیهی است توجه به آرمان های مقدس انقلاب اسلامی همچون آزادی و اصول مصرح قانون اساسی زمانی محقق می شود که همه مسئولان، حق نقادی و پرسشگری رسانه ها را به رسمیت بشناسند و مورد احترام قرار بدهند و مهمتر از آن، اینکه همه مسئولان و متولیان امور تلاش کنند هزینه فعالیت خبرنگاران و رسانه های جمعی در جامعه  کاهش پیدا کند و خبرنگاران و روزنامه نگاران بدون هیچگونه دغدغه ای، رسالت حرفه ای خود را به انجام برسانند.

تردیدی نیست در عرصه دشوار و بااهمیتی چون رسانه ها، امکان اشتباه کردن نیز وجود دارد و مسئولان و دولتمردان، زمانی می توانند از احترام به حق آزادی بیان سخن بگویند که در چنین شرایطی نیز از خود سعه صدر و شکیبایی نشان بدهند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی، وجود مطبوعات‌ و اطلاع‌ رسانی‌ صادقانه‌ و شفاف‌ در جامعه‌، نقد و نظارت‌ و آزادی‌ قلم‌ و بیان‌ بر اساس‌ قانون‌ اساسی‌ را حق‌ مسلم‌ مردم‌ و مطبوعات‌ و یک‌ ضرورت‌ می دانند و دولت یازدهم نیز با توجه به منشور حقوق شهروندی رئیس جمهور محترم، بر ایجاد فضای مناسب، آزاد و امن برای رسانه ها تاکید دارد.

خوشبختانه در سال های اخیر، شاهد رشد و شکوفایی استعدادهای فعالان رسانه ای خوزستان در عرصه مطبوعات و رسانه های الکترونیکی بوده ایم و امیدواریم در این دوره ضمن فراهم نمودن بستر نقد و پرسشگری، برای ارتقای کمی و کیفی رسانه های استان گام های جدی برداشته شود.

در اینجا لازم می دانم ضمن تبریک روز خبرنگار به همه خبرنگاران استان و درود به روح پرفتوح شهدای خبرنگار خوزستان، بویژه شهدای عزیز؛ غلامرضا رهبر، احمد رستگار، فریدون سگوند و نادر دریابان، یاد و خاطره همه روزنامه نگاران و خبرنگاران شریف و فقید استان، مرحوم کاظم کوه گیوی، مرحوم محمدحسین موسوی‌نسب، مرحوم حسین زراعتکار، مرحوم علی ریاحی، مرحوم محمدجواد میان‌آبی، مرحوم منصور واحدی، مرحوم عبدالمهدی جمیلی، مرحوم مصطفی حیدری، مرحوم علی هویسی ، مرحوم خسرو غفاری و دیگر اصحاب قلم و اندیشه استان را گرامی داشته و برای آنان علو درجات را از خداوند منان مسالت نمایم.

لازم است متولیان امر، برنامه ای مناسب بمنظور پاسداشت یاد و خاطره و تجلیل از همه ی این عزیزان و خانواده های آنان که از جمله سرمایه های معنوی استان مان هستند، را برگزار نمایند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار