شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۵۳۸۴
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۶
معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش‌وپرورش خوزستان از آغاز به کار پایگاه‌های انتخاب رشته کنکور در استان از امروز، 18 مردادماه خبر داد.
 
جمشید کمایی در گفت‌وگو با ایسنا ، اظهار کرد: پایگاه‌های انتخاب رشته کنکور در 40 منطقه آموزشی استان و در هر منطقه حداقل یک پایگاه مستقر شده‌‌اند و از امروز تا پایان زمان انتخاب رشته فعالیت می‌کنند.
 
وی افزود: نرم‌افزار‌های انتخاب رشته برای این پایگاه آماده و در اختیار مشاوران پایگاه‌ها قرار گرفته است؛ علاوه بر کار نرم‌افزاری که توسط مشاوران انجام می‌شود مشاوره انتخاب رشته نیز به دانش‌آموزان داده خواهد شد. این مشاوران اغلب از آموزش‌وپرورش هستند که دوره‌های لازم را گذرانده‌اند و آمادگی کامل دارند تا راهنمایی انتخاب رشته داوطلبان کنکور را انجام دهند.
 
معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش‌وپرورش خوزستان ادامه داد: پایگاه‌ها به‌طور عمده در مراکز مشاوره آموزش‌وپرورش و برای مناطقی که مرکز مشاوره ندارند، در مدارس مستقر هستند؛ در اهواز علاوه بر مراکز مشاوره‌ چهارگانه، یک پایگاه مشاوره نیز در مرکز مشاوره اداره‌کل آموزش‌وپرورش ایجاد شده‌است.
 
کمایی گفت: با توجه به آمار داوطلبان در مناطق مختلف، تعداد مشاوران پایگاه‌ها متفاوت است اما در هر پایگاه حداقل 2 مشاور شامل ‌یک مشاور آقا و یک مشاور خانم حضور دارند. برخی مناطق بزرگتر مانند اهواز، دزفول، بهبهان و آبادان نیز تا چهار مشاور در پایگاه‌های خود بهره‌مند هستند.
 
وی تصریح کرد: به ازای ارائه مشاوره به داوطلبان آزمون سراسری هزینه‌ای در نظر گرفته شده است اما این مبلغ، در مقایسه با هزینه‌ای که مراکز مشاوره خصوصی در سطح شهرها دریافت می‌کنند، بسیار کمتر است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار