شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۵۳۸۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۸
هشدار معاون ابتدایی آموزش‌وپرورش خوزستان به اولیا:
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش‌ و پرورش خوزستان با تأکید بر این‌که مراکز پیش‌دبستانی باید از آموزش‌وپرورش مجوز اخذ کنند، گفت: اولیاء حتما در زمان ثبت‌نام مجوز مرکز را مشاهده کنند زیرا اگر نوآموزی در مرکز بدون مجوز ثبت‌نام کند گواهی پایان سال پیش‌دبستانی دریافت نخواهد کرد.
 
اردشیر شجاعی با بیان این‌که توسعه کمی و کیفی مراکز پیش‌دبستانی در دستور کار استان قرار دارد، اظهار کرد: تمام فضاهای مازاد مدارس دولتی در اختیار پیش‌دبستانی قرار خواهند گرفت.
 
وی تأکید کرد: تمام مراکزی که قصد فعال کردن و ارائه دوره پیش‌دبستانی را دارند، باید مجوز این دوره را از آموزش‌وپرورش اخذ کنند؛ اولیاء باید دقت داشته باشند که فرزند خود را در مرکز مجاز ثبت‌نام کنند و هنگام ثبت‌نام حتماً مجوز مرکز رؤیت شود.
 
معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش‌و‌پروش خوزستان ادامه داد: اگر نوآموزی در مرکز بدون مجوز ثبت‌نام شود، دوره پیش‌دبستانی وی فاقد صلاحیت شناخته شده و گواهی پایان سال پیش‌دبستانی که به‌صورت منطقه‌ای یا استانی صادر می‌شود، دریافت نخواهد کرد چراکه این گواهی به نوآموزانی اعطا می‌شود که در مراکز دارای مجوز آموزش‌وپرورش دوره دیده باشند.
 
شجاعی با بیان این‌که آموزش‌و‌پروش حساسیت چندانی بر محتوای کار مهدکودک‌ها ندارد، گفت: مهدکودک‌هایی که نوآموزان پیش‌دبستانی را می‌پذیرند باید مجوز پیش‌دبستانی را داشته باشند و تدابیری بیاندیشند که فعالیت‌های پیش‌دبستانی با فعالیت‌های مهدکودک ادغام نشود.
 
وی در خصوص وضعیت مربیان پیش‌دبستانی، تصریح کرد: با توجه به برنامه توسعه پیش‌دبستانی در استان به‌طور قطع تعداد مربیان نیز افزایش خواهد یافت؛ این مربیان باید دوره‌های خاصی بگذرانند که برای مربیان جدید و مربیان قدیمی که برخی دوره‌ها را نگذرانده باشند کارگاهای آموزشی برگزار خواهد شد.
 
معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش‌وپرورش خوزستان در پاسخ به این سؤال که آیا با توجه به برنامه توسعه پیش‌دبستانی برای این دوره برنامه‌های خاصی در دستور کار قرار گرفته و تغییراتی در این دوره ایجاد شده است، عنوان کرد: محتوای دوره پیش‌دبستانی همان چهار کتابی است که در گذشته نیز وجود داشته و امسال تمرکز بر ارائه همین محتوا است.
 
شجاعی ادامه داد: تأکید آموزش‌وپرورش بر این است که علاوه بر این محتوا، مطالب اضافه دیگری به نوآموزان گفته نشود؛ به‌طور مثال برگزاری دوره‌های زبان انگلیسی در مراکز پیش‌دبستانی کاملاً ممنوع است. محتوای دوره پیش‌دبستانی بر اساس شرایط بومی استان تعریف شده است.
 
وی با بیان این‌که مطابق نامه معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری، آموزش‌وپرورش تنها متولی نظارت بر دوره پیش‌دبستانی است، خاطرنشان کرد: با مراکزی که مجوز خود را از جایی غیر از آموزش‌وپرورش دریافت کرده باشند یا فعالیت‌های غیرقانونی داشته باشند، از طریق مراجع ذی‌صلاح برخورد می‌شود.
 
معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش‌وپرورش خوزستان همچنین در خصوص رشد شدید مراکز پیش‌دبستانی در سطح اهواز طی یک‌ماه اخیر، گفت: با توجه به برنامه توسعه پیش‌دبستانی در استان محدودیتی از نظر فعالیت و اعطای مجوز تأسیس مراکز پیش‌دبستانی وجود ندارد و حتی ظرفیت‌های مازاد آموزش‌وپرورش نیز به مرکز پیش‌دبستانی تبدیل می‌شوند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار