اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۵۳۹۵
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۳
در آن دیدار به صراحت به وی گفتم تجاوز به یمن خطای استراتژیک جدید عربستان است و پیامد آن ناامن‌تر کردن منطقه و عربستان خواهد بود اما وی با تکبر از پیروزی در یمن سخن گفت.
 دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین‌الملل به یکی از دیدارهای خود با «عادل الجبیر» وزیر خارجه سعودی اشاره کرد و گفت: در آن دیدار به صراحت به وی گفتم تجاوز به یمن خطای استراتژیک جدید عربستان است و پیامد آن ناامن‌تر کردن منطقه و عربستان خواهد بود اما وی با تکبر از پیروزی در یمن سخن گفت.

حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین‌الملل، ریاض را مسئول شکست مذاکرات سیاسی و کشتار مردم یمن دانست و اظهار داشت: سعودی با تشویق هادی به استعفا، سیاست یمن بی‌دولت را کلید زد و اکنون نیز در ادامه اشتباهات خود، سیاست ایجاد و تشدید جنگ داخلی در یمن را در دستور کار قرار داده است.

وی در ادامه به یکی از دیدارهای خود با «عادل الجبیر» وزیر خارجه سعودی اشاره کرد و یادآور شد: در آن دیدار به صراحت به وی گفتم تجاوز به یمن خطای استراتژیک جدید عربستان است و پیامد آن ناامن‌تر کردن منطقه و عربستان خواهد بود اما وی با تکبر از پیروزی در یمن سخن گفت.

امیرعبداللهیان بر همین اساس تصریح کرد: مردم یمن در مقابل تجاوز به کشورشان شجاعانه ایستادند و مقطع جدید تاریخی را رقم زدند در حالی که امروز عربستان در باتلاق یمن گرفتار آمده و با تداوم روش‌های ناکارآمد امنیتی و نظامی قادر به نجات خود نیست.

وی در پایان با تأکید بر اینکه راهکار حل مشکلات در یمن صرفاً سیاسی است، گفت: آینده این کشور متعلق به همه گروه‌ها، احزاب و مردم یمن است و عربستان اجازه نمی‌دهد سازمان ملل به وظایف خود در قبال حقوق اولیه مردم یمن عمل کند، البته آمریکا نیز در این خصوص سکوت و همراهی می‌کند.

منبع: خانه ملت

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار