اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۵۴۴۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۵
طبق بخشنامه یاد شده در روزهائی که میزان گرما به 50 یا بالاتر از 50 درجه سانتیگراد بالای صفر می رسد ادارات از سات 13 تعطیل می شوند.
- مدیر عامل شرکت توزیع برق استان خوزستان گفت: میزان مصرف برق در پیک امسال در این استان 4.5 درصد کاهش یافت.

رضا غضنفری ر اظهار کرد: پیک مصرف برق در استان خوزستان همه ساله در 17 مرداد اتفاق می افتد. وی میزان مصرف برق در استان خوزستان در 17 مرداد (روز گذشته) را هفت هزار و 843 مگاوات عنوان کرد و گفت: این میزان نسبت به مصرف برق استان در پیک مصرف سال قبل 4.5 درصد کاهش نشان می دهد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان خوزستان گفت: به رغم پیش بینی مصرف هشت هزار و 200 مگاواتی برای 17 مرداد امسال ولی خوشبختانه این میزان مصرف اتفاق نیفتاد. وی یکی از دلایل اصلی این کاهش مصرف برق را اجرای بخشنامه اخیر کاهش ساعات اداری استان در روزهای گرم سال عنوان کرد و گفت : این بخشنامه از اوایل مرداد ماه امسال در سطح ادارات خوزستان اجرائی شد.

طبق بخشنامه یاد شده در روزهائی که میزان گرما به 50 یا بالاتر از 50 درجه سانتیگراد بالای صفر می رسد ادارات از سات 13 تعطیل می شوند.

بیش از 10 روز در مرداد ماه سالجاری شدت گرما در این استان به 50 یا بالاتر رسید که ادارات در این ایام تعطیل شدند.

غضنفری اضافه کرد: با توجه به کار فرهنگی انجام شده این شرکت مردم نیز در صرفه جوئی مصرف برق در ایام گرم همراهی و همکاری خوبی داشته و همین امر نیز در کاهش مصرف برق استان در پیک برق موثر بوده است.
وی با اشاره به ضرورت حل مشکل مصرف برق به صورت ریشه ای گفت: رعایت استاندارد سازی ساختمانها در کاهش تلفات انرژی بسیار موثر است و به همین دلیل باید به این سمت حرکت نمائیم.

وی افزود: متاسفانه در ساخت و سازها رعایت استاندارد حفظ انرژی شامل دو جداره کردن شیشه های ساختمانها، به کار بردن سازه های مقاوم در مقابل گرما و نیز به کار گیری لوازم استاندارد برقی در کارها رعایت نمی شود و همین امر باعث هدر رفت انرژی شده و در نهایت مصرف برق افزایش می یابد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان خوزستان نظارت و درگیر کردن سازمان نظام مهندسی در روند ساخت و سازهای استان را بسیار مهم دانست و گفت: این سازمان باید به صورت جدی در بحث ساخت و سازها وارد شود و تا استانداردهای لازم در این زمینه صورت نگیرد نباید به سازندگان ساختمانی در استان پایان کار دهد.

وی توجه به فضای سبز را یکی دیگر از راهکارهای کاهش مصرف برق در استان ذکر کرد و گفت: متاسفانه مردم توجه زیادی به این مقوله ندارند و باید فرهنگ ایجاد فضای سبز در استان در ساختمانهای مسکونی، اداری و خیابانها نهادینه شود.

غضنفری در پایان از مردم خواست تا پایان فصل گرما در ساعت اوج مصرف برق در طول روز از وسایل پر مصرف مانند اتو، ماشینهای لباسشوئی و ظرفشوئی و... استفاده نکنند تا میزان مصرف برق در استان بالا نرود.

استان خوزستان با جمعیتی بالغ بر پنج میلیون نفر جمعیت بیش از960 هزار مشترک برق خانگی، تجاری و صنعتی دارد.

برچسب ها: مصرف برق ، خوزستان
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
اهواز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۸
comment
0
0
comment شرکت نفت حاضربه کاهش ساعات کاری نیست سانسور کن شوشان چون کسی رسید گی نمیکنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار