شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۵۵۳۲
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۶
در حال حاضر 77 تشکل در حال طی کردن مراحل اخذ مجوز هستند و حداکثر تا دو ماه آینده تعداد تشکل‌های مردم‌‌نهاد استان به 348 تشکل خواهند رسید و این رقم به 450 تشکل در نظر گرفته شده برای استان نزدیک است.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان گفت: 77 تشکل در حال طی کردن مراحل اخذ مجوز هستند و تا دو ماه آینده تعداد تشکل‌های مردم‌‌نهاد استان به 348 تشکل خواهند رسید.
 
مهرداد شریف مخمل‌زاده در نشست سازمان‌های مردم‌نهاد با استاندار خوزستان که شب گذشته برگزار شد، با اشاره به اهمیت نقش سازمان‌های مردم‌نهاد در جامعه، اظهار کرد: طبق نظر جامعه‌شناسان سطوح مختلفی برای فعالیت تشکل‌های مردم‌نهاد در نظر گرفته شده که بالاترین سطح آن، همکاری سازمان مردم نهاد و دولت است.
 
وی افزود:‌ در این همکاری هر دو طرف وجود یکدیگر را لازمه توسعه می‌دانند و اهداف بلندمدت اجتماعی و سیاسی و‌ اقتصادی دنبال می‌شود.
 
مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان با بیان اینکه برنامه‌ریزی و مشارکت از مهم‌ترین شاخص‌های همکاری سازمان‌های مردم‌نهاد در دولت است، گفت: موارد تاثیرگذار در تحقق اهداف همکاری دولت و سازمان‌های مردم‌نهاد نهادینه کردن روابط به شکل بلندمدت و موثر است.
 
شریف مخمل‌زاده اظهار کرد: سازمان‌های مردم‌نهاد در این خصوص باید ویژگی‌های خاص خود را داشته باشند. قانونمندی، برنامه‌ریزی، جلب مشارکت و مسئولیت‌پذیری از جمله شاخص‌های مهم یک سازمان مردم‌نهاد در همکاری دولت و سازمان‌های مردم‌نهاد است. انتقادپذیری و دوری از مناسبت‌های خارج از اهداف سازمان های مردم‌نهاد در این رابطه تاثیرگذار است. واگذاری مسئولیت‌ها به سازمان‌های مردم نهاد در سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و اجرا، لازمه رابطه دولت و سازمان‌های مردم‌نهاد است و در صورت عدم آن، ادامه این رابطه معنا ندارد.
 
وی با تاکید بر لزوم افزایش تعداد سازمان‌های مردم نهاد در استان خوزستان گفت: ‌تعداد سازمان‌های مردم‌نهاد خوزستان نسبت به استان‌های دیگر بسیار اندک است و با وجود همین تعداد نیز، نیمی از سازمان‌های مردم‌نهاد استان غیرفعال هستند. در اهواز نیز تا پیش از سال 91 تنها دو مجوز برای این سازمان‌ها صادر شده بود.
 
مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان ادامه داد: در سال 92 برنامه‌ریزی شد که به ازای هر 10 هزار نفر یک سازمان مردم‌نهاد در خوزستان ثبت شود. در آن سال، 89 سازمان مردم‌نهاد تشکیل و مجوز برای آن صادر شد. در سال 93 این تعداد با رشد 84 درصدی به 164 سازمان مردم‌نهاد در استان رسید. در سال 94 نیز 50 درصد رشد داشته و در حال حاضر 270 در استان ثبت شده است.
 
شریف مخمل‌زاده اظهار کرد: در حال حاضر 77 تشکل در حال طی کردن مراحل اخذ مجوز هستند و حداکثر تا دو ماه آینده تعداد تشکل‌های مردم‌‌نهاد استان به 348 تشکل خواهند رسید و این رقم به 450 تشکل در نظر گرفته شده برای استان نزدیک است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار