شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۵۵۹۸
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۴
رئیس اداره مشاوره اداره‌کل آموزش‌وپرورش خوزستان با بیان توصیه‌هایی به داوطلبان کنکور سراسری در خصوص انتخاب رشته، گفت: متخصص‌ترین مشاوران در پایگاه‌های انتخاب رشته آموزش‌وپرورش مستقر شده‌اند و داوطلبان باید مراقب باشند که به مشاوران غیرمتخصص و سودجو مراجعه نکنند.
 
پروین کاوه در گفت‌وگو با خبرنگار علمی‌ و آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، با بیان این‌که در خوزستان 38 پایگاه انتخاب رشته وابسته به آموزش‌وپرورش دایر شده است، اظهار کرد: در این پایگاه‌ها بهترین مشاوران به‌کار گرفته‌شده و از به‌روزترین نرم‌افزار انتخاب رشته که پیشینه خوبی هم دارد استفاده می‌شود.
 
وی با اشاره به ویژگی‌های این نرم‌افزار، گفت: این نرم‌افزار با توجه به امکانات منطقه‌ای، علاقه، ‌تراز نمره، سهمیه منطقه و قابلیت انتخاب رشته برای ایثارگران، داوطلبان را راهنمایی می‌کند و معرفی رشته‌ها و توصیه‌های لازم در آن تعریف شده‌است. این نرم‌افزار جامع و کامل است و هر روز مطابق با آخرین تغییرات سازمان سنجش به‌روز می‌شود. به خانواده‌ها اطمینان می‌دهیم که این نرم‌افزار واقع‌بینی زیادی در انتخاب رشته دارد.
 
رئیس اداره مشاوره اداره‌کل آموزش‌وپرورش خوزستان با بیان این‌که فردا ساعت 9 صبح نتایج کامل کنکور اعلام خواهد شد، ادامه داد: با توجه به تغییرات امسال و لحاظ 25 درصدی نمره و 5 درصدی میانگین دوره پیش‌دانشگاهی، برای مشاوران این پایگاه‌ها دوره‌های خاصی برگزار می‌شود؛ مهلت انتخاب رشته نیز از 23 تا 28 مردادماه است.
 
کاوه خطاب به داوطلبان توصیه کرد: داوطلبان نباید عجولانه تصمیم بگیرند و انتخاب رشته کنند و باید با طمأنینه و صبوری از راهنمایی بهترین و تخصصی‌ترین مشاوران صاحب‌نظر استفاده کنند تا بتوانند انتخاب رشته مطلوبی داشته باشند؛ اکنون بازار کار انتخاب رشته داغ و ممکن است که سودجویان غیرمتخصص و بی اطلاع از تمام رشته‌ها، پایگاهی دایر کرده و مشاوره انتخاب رشته را انجام دهند. مطمئن‌ترین و متخصص‌ترین افراد در پایگاه‌های آموزش‌وپرورش هستند.
 
وی گفت: داوطلبان باید در روزهای اول اطلاعات و آمادگی‌های لازم درباره رشته‌ها و دانشگاه‌ها را کسب کنند. با توجه به زمان 6 روزه برای انتخاب 150 اولویت، به‌طور معمول تغییراتی در ظرفیت‌ها و حذف و اضافه کدرشته‌ها اتفاق می‌افتد؛ بنابراین بهتر است که داوطلبان روزهای اول انتخاب رشته نهایی نکنند. انتخاب رشته آزمایشی در پایگاه‌های آموزش‌وپرورش به‌صورت مجازی برای داوطلبان انجام می‌شود و اطلاعات کاملی را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.
 
رئیس اداره مشاوره اداره‌کل آموزش‌وپرورش خوزستان یادآور شد: داوطلبی که در دوره روزانه پذیرفته شود و ثبت‌نام نکند، یک‌سال از آزمون سراسری محروم خواهد بود؛ بنابراین حتماً باید اطلاعات کافی را درباره رشته‌ها به دست آورند تا از انتخاب خود پشیمان نشوند.
 
کاوه تأکید کرد: داوطلبان باید حتماً دفترچه انتخاب رشته را کامل مطالعه کنند. به دلیل حجم زیاد دفترچه شماره 2، داوطلبان ممکن است آن را کامل مطالعه نکنند اما امسال این حجم به 32 صفحه کاهش یافت تا مطالعه آن برای داوطلبان راحت‌تر باشد. ممکن است برخی داوطلبان اطلاعات دفترچه را تنها به مشاور خود بدهند اما توصیه من این است که داوطلبان حتماً این دفترچه را یک بار مطالعه کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار