اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۵۶۳۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۶
علی حسنی پور

 یکسال از تدفین دو شهید گمنام غواص در منطقه گلستان اهواز گذشت ولی متأسفانه يادمان این شهدای والامقام در اوج گمنامی به سر می برد و مسئولین فقط به یک سنگ قبر بسنده کرده اند.
 
گرامی داشتن ياد و خاطره شهدا وظيفه ی همه ماست، رسيدگی به يادمان آنان و رفتن بر سر مزارشان برای زدودن غبار دل و تجديد ياد و خاطره ی آنها امری لازم است. اما گويا  متوليان اين امر يادمان شهدای گمنام غواص را از ياد برده اند و يا مشغله های کاری زياد اجازه نمی دهد که سری هم به اين يادمان مظلوم بزنند.
 
 قبور شهدای گمنام در یکی از بهترین مکان ها یعنی پارک گلهای منطقه گلستان اهواز واقع شده است و ساختن یک یادمان با طراحی منحصر به فرد می تواند علاوه بر تکریم این عزیزان محلی مناسب برای زائران شهدا که نیاز به صیقل دادن روح خود دارند باشد.

شهدای گمنام در زمین گمنام اما در آسمان شناخته شده‌اند و ملائک بر وجود آنها افتخار می‌کند اما با وجود اینکه یک سال از آرمیدن شهدای گمنام در اهواز می گذرد هیچ اقدامی در جهت ساخت یادمان برای این عزیزان انجام نشده است.
 
آیا وقت آن نشده که بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان خوزستان که خود را متولی این یادمان ها می دانند اقدامی بکنند آیا یکسال وقت کمی بود. اگر مسئولان و متولیان امر نمی توانند این یادمان ها را اداره کنند آن را به مردم شهیدپرور بسپارند تا اقدامی شایسته و در خور مقام این شهیدان عزیز انجام بدهند.

"نظر رهبر معظم انقلاب در مورد تکریم شهدا" :

شهیدان جوانان مومن و فداکاری بودند که برای دفاع ازکشور و ملت در برابر متجاوزان به این آب و خاک جان خود را در کف دست گرفته و با نام و یاد خدا به میدان نبرد قدم نهادند.

ملت ما و به ویژه جوانان امروز مدیون شهیدانند. از خودگذشتگی آن پاکبازان بود که اسلام و استقلال و آزادی را به ملت ایران هدیه کرد و ادای حق بزرگ آنان و تکریم یاد و نام آنان نشانه فداکاری به ارزش های والا است. سلام خدا بر آنان. 

"سید علی خامنه‌ای 4 اسفند 1387 "


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار