شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۵۷۶۹
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۲
فرماندار شهرستان شوش گفت:ظرفیت های موجود در بخش گردشگری بین المللی ، زیارتی و راهیان نور می طلبد تا مسایل و مشکلات شهرستان شوش با رویکرد  "رضا نجاتی" فرماندار این شهرستان با تشریح ظرفیت های شهرستان شوش در بخش های مختلف بیان داشت:میزبانی شوش از هزاران گردشگر خارجی از کشورهای مختلف در طول سال ، سفر بیش از 1،5 میلیون نفر در قالب راهیان نور و مسافر نوروزی به منطقه عملیاتی فتح المبین ، مرز مشترک با کشور عراق ،مجاورت با جاده ترانزیتی تهران - جنوب و ظرفیت های موجود در بخش صنعت و کشاورزی این شهرستان را از سایر نقاط استان خوزستان متمایز کرده است.

وی اظهار کرد: این ظرفیت ها و امکانات می طلبد تا مجموعه مدیریت استان خوزستان و دولت به مسایل و مشکلات این شهرستان توجه ویژه ای داشته باشد چرا که منابع مالی محدود استانی پاسخگوی نیاز این شهرستان نیست.

نماینده عالی دولت در شهرستان شوش افزود:جاده شوش به منطقه عملیاتی فتح المبین مسیر تردد کاروان های راهیان نور تا نوار مرزی با کشور عراق به طول بیش از 70 کیلومتر غیر استاندارد بوده و ایمن نیست و جوابگوی خیل عظیم تردد کاروان های راهیان نور از سراسر کشور نمی باشد لذا تعریض ، ایمن سازی و بهسازی جاده مذکور برای سهولت تردد کاروان های راهیان نور و نیز تردد اهالی و انتقال محصولات کشاورزی منطقه به بازارهای هدف ضروری است.

نجاتی از ستاد مرکزی راهیان نور کشور خواست برای بهسازی و تعریض جاده 70 کیلومتری شوش تا منطقه عملیاتی فتح المبین و نوار مرزی با کشور عراق ، شهرستان شوش را یاری کند چرا که وضعیت فعلی این جاده جوابگوی تردد هزاران اتوبوس حامل کاروان های راهیان نور نمی باشد.

وی ساماندهی محل یادمان شهدای فتح المبین در غرب کرخه به منظور خدمات رسانی بهتر به بیش از 1،5 میلیون زائر سرزمین های نور را ضروری دانست و گفت: همکاری و مساعدت ستاد مرکزی راهیان نور کشور برای ایجاد زیر ساخت های لازم در محل یادمان شهدای فتح المبین شوش ضروری است.

* طرح تعریض پل شهید ناجیان در غرب کرخه متوقف نشده است

فرماندار شوش تکمیل طرح تعریض پل شهید ناجیان در غرب کرخه را از اولویت های طرح های عمرانی این شهرستان در بخش راه عنوان کرد و گفت: سازه این پل در شهرک صنعتی اهواز ساخته شده و آماده انتقال به محل برای نصب است.

نجاتی افزود:به دلیل تخصیص نیافتن 30 میلیارد ریال اعتبار مشکلاتی در روند اجرای این طرح ایجاد شد اما تلاش می شود تا پل شهید ناجیان تا پیش از سفر راهیان نور و مسافران نوروزی تکمیل و به بهره برداری برسد.

*رسیدگی به مناطق محروم و اشتغال اولویت های شهرستان شوش

نماینده عالی دولت در شهرستان شوش رسیدگی به مناطق محروم و حاشیه ای را از جمله برنامه های اولویت دار این شهرستان برشمرد و گفت:در این راستا تلاش شده تا امکانات بهداشتی ، درمانی و نیز خدمات عمرانی در مناطق حاشیه ای شهر شوش ایجاد شود.

وی راه اندازی کارگاه های کوچک خانگی در زمینه پرورش طیور ، دام ، تولید قارچ و صنایع دستی در مناطق روستایی و در 220 روستای شهرستان شوش را دیگر برنامه ریزی صورت گرفته در زمینه کاهش نرخ بیکاری عنوان کرد و گفت:در این راستا از ظرفیت بسیج ، جهاد کشاورزی و سایر دستگاه های اجرایی استفاده می شود.

برچسب ها: شوش ، فرماندار
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار