شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۵۸۷
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۴

نخستین همایش ملی خرما و امنیت غذایی به مدت 2 روز 26 و 27 مهرماه امسال در خوزستان برگزار می شود.

به گزارش شوشان، سیمین فقهی دبیر اجرایی این همایش با اعلام این خبر، گفت: معاونت غذا و داروی خوزستان به حول و قوه الهی در نظر دارد با برگزاري اين همايش با نگرشی علمی - کاربردی نسبت به افزایش سطح سلامت فناوری تولید، فرآوری، بسته بندی و تجارت این محصول، راهکارهای موثری در راستای اهداف فوق حاصل شود.

وی درباره نحوه برگزاری همایش ملي خرما افزود: علاقمندان مي توانند برای کسب اطلاعات بيشتر به درگاه همايش به نشانی www.fdokhz-hamayesh.ir مراجعه و يا با شماره تلفن دبير خانه همايش 2232352 -0611 تماس بگیرند.

فقهی در زمينه حمايت سازمان ها و نهادهاي مرتبط و يا حامي اين همايش گفت: استانداری خوزستان، سازمان غذا و دارو، دانشگاه کشاورزی رامین، موسسه تحقیقاتی خرما و میوه های گرمسیری، دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و سایر سازمان های استانی و جمعی از اساتید و دانشگاهیان در برگزاري اين همايش به صورت علمي و كاربردي مشاركت دارند.

وی افزود:محور هاي همايش شامل خرما و امنيت غذايي، نقش خرما در تغذيه، سلامت و بيماري، فنون بهينه توليد و فناوري هاي نوين، مديريت آفات و بيماري ها، مديريت آبياري و تغذيه، مكانيزاسيون عمليات كاشت، داشت و پس از برداشت، دانش، فناوري و صنايع بسته بندي، فراوري و توليد فراورده هاي جديد، كنترل كيفيت و ضوابط بهداشتي خرما، مديريت ضايعات و پسماند، اقتصاد ، تجارت ، بازار رساني و چالش هاي جهاني و بررسي توكسيكولوژي خرما در مراحل مختلف كاشت، داشت، برداشت و پس از برداشت عنوان كرد.

فقهی با بيان اينكه برگزاری این همایش در قالب مقاله، پوستر و سخنراني است، خاطرنشان کرد: درصدد هستیم نمايشگاهي به منظور نمایش فراورده های تولید شده از نخل و خرما برپا شود تا علاوه بر معرفی موسسات فرآوری و بسته بندی خرمای دارای مجوز های بهداشتی، زمینه ساز ایجاد صنایع و اشتغال در این خصوص باشد.

وي اظهار امیدواری کرد: با برگزاری این همایش ارتباط تنگاتنگی بین فناوری توليد، صنعت و تجارت فراهم شود و ضمن بررسي چالش های اساسی بر سر راه ارتقای این محصول استراتژیک گامی مثبت در راستای افزایش بهره وری، تولید، اقتصاد فعال، پویا و رونق مراکز عمده تولید کننده خرما در استان بر داريم.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار