شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۵۹
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۱

روزنامه روزان در ستون ویژه های خود نوشت : مدت زمان زیادی از شکسته شدن طلسم تشکیل اداره کل جدید صنعت، معدن و تجارت نمی گذرد. اداره ای که تعلل در راه اندازی آن برای استان چندان ارزان تمام نشد. فراموش نکرده ایم که اداره کل صنایع و معادن اسبق حدود یک ماه بدون حتی سرپرست بود و در طی این مدت در یک سازمانی با این همه کار و تولید چه بر سر صنعت استان رفت. یکی از دلایل این رخداد تعلل در انتخاب مدیری برای سازمان جدید بود. مشکلی که به گفته معاون وزیر در معارفه نظری مدیر سازمان تازه تاسیس صنعت و معدن و تجارت استان انتخاب مدیری از بین دو دستگاه در هم ادغام شده بود که البته در این ادغام هیچ کدام از مدیران سکان سازمان ادغام شده را عهده دار نشد.

این بار نوبت به سازمانی دیگر رسیده تا ماه ها بعد از تشکیل وزارتخانه جدید راه و شهرسازی همچنان دو اداره کل مسکن و شهرسازی و راه و ترابری استان خوزستان که باید باهم ادغام شوند بصورت جداگانه به فعالیت خود ادامه دهند و تا بحث ادغام رسانه ای نشود و از مشکلات آن گفته نشود گویی عجله ای برای تغییر دادن شرایط وجود ندارد.

جالب اینجاست که تمام سازمانهایی که باید طبق قانون ادغام شوند دراستانی که مدیریت آن مورد نقد شدید می باشد مدیرانی بسیار لایق در راس امور خود داشته اند. این دو اداره هم از این قائده مستثنی نیست. از یک سو رحمانی است که از مدیران انصافا مجرب و موفق است که به وضوح چه در دوران معاونتش در راه و چه در دوره ای که مدیرکل است منشا خدمات شایانی به استان بوده که نتیجه  تلاش های شبانه روزی اش می باشد و این گفته را می توان در بهبود اوضاع راه استان در سال گذشته لمس کرد، یکی از مهمترین شاخص های این مدیر بومی بودنش می باشد. از سوی دیگر دهقانی است که در طول این مدت توانسته هم در استان و هم در کشور موفق باشد و بخصوص در بحث مسکن مهر بین مدیران موفق کشوری جایگاهی را کسب کند.

اما با تمام این اوصاف تعلل در ادغام این دو اداره و تاسیس اداره راه و شهرسازی بی شک باز هم برای استان گران تمام خواهد شد و باید مدیریت استان از تجربه گذشته بهره گیرد و اجازه ندهد که به بهانه هایی نه چندان مهم تشکیل این اداره و انتخاب مدیر آن به تعویق بیفتد. مطلب مهم دیگری که مدیریت اول استان در انتخاب مدیران باید به آن دقت نماید این است که در صورتی که بخواهد بازهم از مدیری بجز مدیران حاضر استفاده نماید استقلال در انتخاب و قرار دادن شاخص هایی همچون میزان رضایت مندی مردم، تجربه و تخصص و به ویژه بومی بودن مدیر او باشد.

استان خوزستان با وجود تمام کارهایی که در زمینه راه و مسکن در آن انجام شده هنوز به جایگاه واقعی خود نرسیده است و دقت در انتخاب مدیری آشنا با معضلات و نارسایی ها در این جایگاه تخصصی و پرکار یک امر حیاتی برای استان محسوب می شود. امید می رود هر چه سریعتر با یک خرد جمعی و انتخابی سریع و دقیق در همین ابتدای سال نو زمینه برای افزایش سرعت در ارائه خدمات ایجاد شود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار