شوشان : کمبود امکانات در اندیکا / فرماندار اندیکا وعده رسیدن پادزهر به شهرستان تا ده روز دیگر را داده است/آقایان به عقرب ها بگوئید تا ده روز کسی را نگزند!/ تذکر دکتر جلیلی به دانشگاه علوم پزشکی مبنی بر راه اندازی عاجل بخش های عقرب در شهرستان اندیکا

"> مرگ کودک اندیکایی به دلیل عقرب زدگی

اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۶۱۹
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۵

شوشان : کمبود امکانات در اندیکا / فرماندار اندیکا وعده رسیدن پادزهر به شهرستان تا ده روز دیگر را داده است/آقایان به عقرب ها بگوئید تا ده روز کسی را نگزند!/ تذکر دکتر جلیلی به دانشگاه علوم پزشکی مبنی بر راه اندازی عاجل بخش های عقرب در شهرستان اندیکا

به گزارش پایگاه خبری شوشان به نقل از هفته نامه چشم انداز، صادق اسدی تنها فرزند پسر یادگار اسدی ساکن روستای شوکل حاجیوند بر اثر عقرب گزیدگی و نبود آمپول پادزهر در درمانگاه های این شهرستان جان خود را از دست داد.

فرد متوفی به هنگام شب بعد از این اتفاق به درمانگاه های شهرستان مراجعه نموده ولی بدلیل نبود پزشک معالج و داروی پادزهر به بیمارستان 22 بهمن مسجدسلیمان مراجعه نموده و بازهم به دلیل کم توجهی و عدم رسیدگی در این بیمارستان و نبود آمبولانس جهت اعزام بموقع به اهواز متاسفانه پس از رسیدن به بیمارستان گلستان اهواز،جان به جان آفرین تسلیم کرد.

فرماندار اندیکا ضمن عرض تسلیت به خانواده متوفی و ابراز تاسف در خصوص این اتفاق به خبرنگار شوشان گفت: پرسنل جهت راه اندازی بخش عقرب آموزش داده شده و سه درمانگاه کوشک، جعفرآباد و قلعه خواجه در حال حاضر مشکل فضا دارند که ما در حال پیگیری برای رفع این مشکل هستیم و سرم ضدعقرب از طریق دانشگاه علوم پزشکی هم افزایش پیدا کرد. همچنین تجهیزات مورد نیاز هم آماده شده انشاء ا... تا 10 روز آینده در سه درمانگاه ذکر شده سرم ضد عقرب با امکانات مرتفع خواهد شد.

اما از انصاف نگذریم که جمهوری اسلامی برای مناطق کمتر توسعه یافته امکانات زیادی در نظر گرفته است. شهرستان شدن اندیکا و تزریق امکانات فراوان به آن شهرستان و احداث مدارس بسیار زیبا به یمن طرح برکت از آن جمله است. اما در بسیاری از موارد ضعف مدیریت موجب سرخوردگی مردم می شود. رئیس دانشگاه علوم پزشکی خوزستان چرا در شهری که کوهستانی و محل تردد عشایر منطقه است بیمارستان ها را تجهیز نمی نماید؟!

پادزهر عقرب گزیدگی در استان خوزستان فراوان و به استان های دیگر نیز صادر می شود. در یک یک کلام باید گفت عدم مدیریت صحیح و عدم نظارت رئیس دانشگاه بر بیمارستان های استان و عدم اشراف وی به شهرستان مورد نظر موجب مرگ انسانی بی گناه از این استان شده است .

عکس العمل فرماندار محترم به این اتفاق مهم قابل تعمق است. فرماندار اندیکا وعده رسیدن پادزهر به شهرستان به شهرستان تا ده روز دیگر را داده است. ای کاش فرمانداری که این همه با مسئولین درمانی استان هماهنگ است، با عقرب ها هم هماهنگی نماید که تا ده روز دیگر در مناطق عشایر آفتابی نشوند و یا نیش های خود را غلاف کنند.

ای کاش نماینده عالی دولت بجای دفاع از سهل انگاری مسئولین درمانی، از مرگ تنها فرزند پسر خانواده عشایری هم آشفته می شد و از مظلومیت مردم منطقه که تاوان سوء مدیریت را می دهند دفاع می کرد.

به هر حال بر این باوریم که استاندار محترم و دلسوز خوزستان به توجیه فرماندار اندیکا عکس العملی نشان می دهد و با عاملین این سهل انگاری هم برخورد خواهد کرد.

پس از تماسهای مکرر خبرنگار ما با مسئولین بهداشت و درمان استان، هیچکس پاسخگو نبود. برای روشن شدن دیگر زوایا با دکتر جلیلی نماینده دلسوز مردم مسجدسلیمان ، اندیکا، لالی و هفتکل تماس گرفتیم. دکتر جلیلی در این گفتگو با اظهار تاسف از واقعه رخ داده و تسلیت به خانواده متوفی اظهار داشت: موضوع را از روز وقوع حادثه پیگیری نموده ام، تحوضیحات قانع کننده نبود، مراتب به وزیر محترم بهداشت و درمان جهت پاسخ لازم ارجاع گردیده است . همچنین وی اظهار نمود: در شرایطی که ایران از نظر داروسازی پیشرفت چشمگیری داشته است نباید اینچنین ضعیف عمل شود که جان انسانی توسط نیش عقرب فدای سو مدیریت گردد. وی تذکر داد که دانشگاه علوم پزشکی استان خوزستان در راه اندازی عاجل بخش های عقرب در شهرستان اندیکا بایستی تسریع نموده و در سایر شهرستان ها نیز در خصوص نیازهای دارویی و تجهیزاتی و نیروهای متخصص درمانگاه ها را تمکیل و تجهیز نماید. وی گفت: مایه شرمساری وزیر بهداشت و درمان و رئیس دانشگاه علوم پزشکی خوزستان است که در قرن بیست ویکم بگوییم انسانی در اثر عقرب زدگی فوت کرده است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار