شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۶۴۳
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۱ - ۰۸:۱۵

شوشان : دير کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان خوزستان گفت : به مناسبت هفته دفاع مقدس ، تمبر يادبود خالق ميراث معنوي پيشاني‌بند رزمندگان اسلام در صحن علني مجلس شوراي اسلامي با حضور رياست مجلس و معاون پارلماني سازمان ميراث فرهنگي رونمايي شد .

به گزارش پایگاه خبری شوشان، پرويز پورفرخي پس از برنامه مجلس شوراي اسلامي ضمن اعلام اين خبر افزود: از برکات دفاع مقدس، گرايش به بنيان‌هاي اصيل اسلامي است که ريشه‌هاي هويتي ملت مسلمان محسوب مي‌شود و هنر متعهد اکنون در قالب آثار مربوط به دفاع مقدس تجلي يافته است و سازمان ميراث فرهنگي در اين زمينه پيشتاز است .

وي خاطرنشان کرد: پيشاني‌بندي که مزين به شعارهاي الهي است و نماد وحدت رزمندگان اسلام بوده است، جلوه‌گر ابتکار هنرمند فقيد «منصور واحدي» بوده که با نگاهي الهي، هنرمندانه و ساده اين نماد را به يک فرهنگ ارزشي و تاريخي تبديل کرد؛ به طوري که رزمندگان اسلام در حماسه هشت سال دفاع مقدس از اين نماد ارزشمند استفاده مي‌کردند.

پورفرخي افزود: از مهمترين برنامه‌هاي ميراث فرهنگي کشور حفظ آثار معنوي و ميراث ناملموس است و در ميان آثار معنوي، آثار مربوط به دفاع مقدس از ويژگي خاصي برخوردار است و با توجه به اينکه استان خوزستان در حماسه هشت سال دفاع مقدس منطقه جنگي کشور محسوب مي‌شده، اقدامات قابل توجهي از سوي اداره کل ميراث فرهنگي اين استان در زمينه حفظ آثار معنوي مربوط به حماسه هشت سال دفاع مقدس انجام گرفته و در دستور کار قرار دارد.

اين مقام مسوول با بيان اينکه وظيفه ما نماياندن نشان‌هاي پنهان جنگ و دفاع مقدس است، افزود: در همين زمينه پيشنهاد ثبت ملي پيشاني‌بند رزمندگان اسلام را با رونمايي از اين نماد فرهنگي- الهي در صحن مجلس جمهوري اسلامي ايران مطرح کرديم تا با ثبت اين اثر معنوي در جهت حفظ آن گام برداريم .

وي ضمن قدرداني از تلاش ها و حمايت ويژه دکتر « ملک محمد نجفي » معاون امور مجلس ، حقوقي و استان هاي سازمان ميراث فرهنگي در بر پا شدن اين مراسم ، خاطرنشان کرد : بر اساس اعلام معاون پارلماني سازمان ميراث فرهنگي کشور در مجلس شوراي اسلامي ، پيشاني‌بند رزمندگان اسلام به عنوان يک اثر ميراث معنوي به زودي به ثبت ملي مي‌رسد .


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار