شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۶۶
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۱ - ۰۴:۴۸

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان از ثبت نام 311 هزار دانش آموز در طرح نهضت ملی حفظ قرآن کریم خبر داد. به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، رحمان فلاحی ظهر امروز در نخستین گردهمایی مشترک آموزش و پرورش و ائمه جمعه خوزستان گفت: طرح نهضت ملی حفظ قران کریم بر اساس منویات رهبر به منظور تربیت 10 میلیون حافظ قرآن آغاز شده است.

وی افزود: در این طرح سهم استان خوزستان تربیت 180 هزار نفر حافظ قرآن است که تا کنون 311 هزار نفر دانش‌آموز ثبت نام کرده‌اند. دبیر شورای آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه این اجلاس برای تقویت بنیان‌های دینی نسل جوان با موضوع تقویت تعامل دینی تشکیل شده است، در تشریح فعالیت‌های آموزش و پرورش در این زمینه توضیح داد: این استان با داشتن 900 هزار دانش‌آموز، 58 هزار پرسنل، 7 هزار و 500 مدرسه، 40 منطقه آموزشی و 9 منطقه در شهرهای مرزی، سومین استان از نظر جمعیت دانش‌آموزی (بعد از استان‌های خراسان رضوی و تهران) در کشور است.

فلاحی اظهار کرد: اجرای دوره‌های بصیرت افزایی برای مدیران و مربیان پرورشی در راستای تبیین فتنه 88 و بزرگداشت 9 دی، برگزاری نماز شکرانه انقلاب اسلامی در سالگرد ورود امام راحل، جذب و ساماندهی 2 هزار و 400 نفر به عنوان ائمه جماعات مدارس، اجرای طرح معراج (حضور روحانیان برای پاسخگویی به سوالات شرعی دانش آموزان)، اجرای طرح اعزام روحانی به مدارس شبانه‌روزی، اجرای طرح پیوند مدارس و نماز، افزایش حضور ائمه جمعه در مراسم و مناسبت‌های مدارس، آموزش مسائل بلوغ شرعی در مدارس شبانه‌روزی، برگزاری 40 کارگاه آموزشی برای شوراهای امر به معروف و نهی از منکر مدارس، برگزاری کارگاه‌های تخصصی عفاف و حجاب از جمله فعالیت‌های آموزش و پرورش خوزستان در این زمینه بوده است. وی همچنین گفت: 692 مدرسه قرآنی در دو سال گذشته در خوزستان راه‌اندازی شده است. این مقام مسئول در ادامه خواستار حضور فعال‌تر ائمه جمعه در شوراهای آموزش و پرورش شهرستان‌ها شد.

 


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار