شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۶۶۱۷
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۱
رییس هیات تیراندازی خوزستان :
هر چند اقدامات خوبی برای پیشرفت این رشته انجام داده‌ایم و شرایط نسبت به چند سال قبل بهتر شده است ولی هنوز خودمان راضی نیستیم...
رییس هیات تیراندازی خوزستان با اشاره به صعود چندین پله‌ای جایگاه استان در سطح کشور، گفت: هر چند اقدامات خوبی برای پیشرفت این رشته انجام داده‌ایم و شرایط نسبت به چند سال قبل بهتر شده است ولی هنوز خودمان راضی نیستیم.
 
سیدسالار محمدنیا در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، اظهار کرد: تیراندازی خوزستان با توجه به اقداماتی که انجام داده‌ایم، وضعیت خوبی دارد و می‌توان گفت رشد تیراندازی خوزستان در دو سال اخیر خوب بوده است.
 
 وی بیان کرد: البته ما مشکلات زیرساختی و تجهیزاتی هم داریم که با اقداماتی که داشته‌ایم و کمک برخی از مسوولان استان، سلاح‌های جدید خریداری شده‌اند و به زودی نیز به دست هیات‌ استان و هیات‌های شهرستانی می‌رسند. اما مشکل زیرساختی ما هنوز پابرجا است و سالن استاندارد برای میزبانی مسابقات کشوری نداریم و تنها سالن ما در اهواز، سالن تیراندازی مجموعه ورزشی قدس است که برای گرفتن این میزبانی باید خطوط آن دیجیتالی شوند.
 
رییس هیات تیراندازی خوزستان گفت: ما همچنین تجهیزات رشته پروازی را فراهم کرده‌ایم اما برای برگزاری رقابت‌های آن در سطح اهواز هنوز یک زمین مناسب پیدا نکرده‌ایم؛ علی‌رغم این‌که این رشته علاقه‌مندان و طرفداران بسیاری در اهواز دارد ولی این رشته همچنان در اهواز غیرفعال است.
 
وی عنوان کرد: شهرستان‌های شادگان، اهواز، دزفول، شوش، ماهشهر، ایذه، آبادان، خرمشهر، مسجدسلیمان، باوی، کارون، شوش و گتوند از شهرستان‌های دارای تیراندازی هستند که البته هیات برخی از این شهرستان‌ها به تازگی راه‌اندازی شده است و می‌توان گفت در این بخش نیز نسبت به سال‌های قبل شرایط بهتری داریم.
 
محمدنیا بیان کرد: هر چند اقدامات خوبی برای پیشرفت تیراندازی خوزستان انجام شده است اما هنوز خودمان راضی نیستیم. به نظرم شرایط نسبت به چند سال قبل بهتر است و در بخش آموزش نیز تاکنون چهار دوره داوری و مربیگری درجه 3 در رشته‌های اهداف ثابت و اهداف پروازی برگزار کرده‌ایم و می‌توان گفت بیش از 60، 70 مربی و داور را پرورش داده‌ایم.
 
وی گفت: یکی از مشکلات ما بحث تشکیلاتی و اداری بود که توانستیم این مشکل را حل کنیم و یک سایت اداری کامل را راه‌اندازی کنیم و دفتر جدید هیات نیز طی چند روز آینده افتتاح خواهد شد. یک کار اساسی دیگری هم که صورت گرفت، سازماندهی سطح همگانی و قهرمانی رشته تیراندازی در استان خوزستان است و بر این اساس ما هر روز کلاس‌های آموزشی برای تمام سنین برگزار می‌کنیم که مربیان هر دو سطح قهرمانی و همگانی‌مان هم با هم متفاوت هستند.
 
رییس هیات تیراندازی خوزستان عنوان کرد: ما برای اولین بار شاهد حضور تیم تیراندازی بانوان خوزستان در لیگ دسته یک کشور بودیم. در بخش بانوان نسبت به قبل پیشرفت خوبی حاصل شده است و مدال‌هایی کسب کرده‌ایم که همگی برای اولین بار در تاریخ تیراندازی بخش بانوان بوده‌اند. در کل در هر دو بخش آقایان و بانوان شاهد حضور پرشور تیراندازان استان در مسابقات کشوری هستیم، به صورتی‌که اخیرا همیشه خوزستان در رقابت‌های کشوری نماینده داشته است.
 
وی افزود: ما در لیگ‌های یک و برتر کشور آقایان نیز تیم داشته‌ایم و با حضور این تیم‌ها و همچنین حضور تیم بانوان‌مان در لیگ یک کشور، اولین استانی بوده‌ایم که پس از تهران، بیشترین تیم را در لیگ‌های کشوری داشته‌ایم.
 
محمدنیا گفت: اقدام دیگری که داشتیم، جذب سرمایه بود؛ ما توانستیم یک میلیارد و 300 میلیون تومان از ادارات مختلف جذب بودجه داشته باشیم که این جذب سرمایه در توسعه رشته تیراندازی استان به ما کمک کرد و توانستیم تجهیزاتی را برای این رشته خریداری کنیم، ضمن این‌که به زیرساخت‌ها نیز پرداختیم.
 
وی افزود: کار اساسی دیگری که دنبال انجام آن هستیم، راه‌اندازی بزرگترین دهکده ورزشی، فرهنگی و گردشگری کشور در اهواز است؛ در این دهکده به سه رشته‌ تیراندازی، اسب‌سواری و شنا که پیامبر اکرم (ص) به آن تاکید داشته است، پرداخته خواهد شد. هیات تیراندازی خوزستان طرح این دهکده را آماده کرده است و اگر مورد قبول قرار بگیرد، از بهترین طرح‌های کشور است که در جذب توریست ورزشی نیز نقش بسزایی دارد. راه‌اندازی این دهکده در دو بُعد قهرمانی و همگانی کمک خوبی به ما خواهد کرد.
 
وی با بیان این‌که آمار تیراندازان استان نسبت به گذشته افزایش داشته است، خاطرنشان‌کرد: جایگاه تیراندازی خوزستان نیز در سال‌های اخیر با 10 پله صعود مواجه بوده است. همچنین ما در این مدت بیش از 90 مسابقه همگانی را برگزار کرده‌ایم که آمار بسیار بالایی است و برای اولین بار نیز مسابقات خانوادگی تیراندازی را در اهواز با حضور بیش از 200 نفر برگزار کردیم.
 
رییس هیات تیراندازی خوزستان گفت: هیات خوزستان جزو معدود هیات‌هایی بوده است که در بخش فرهنگی نیز گام برداشته است و توانستیم خبرنامه تیراندازی را راه‌اندازی کنیم که در کشور و خوزستان بی‌نظیر بوده است. هدف از راه‌اندازی این خبرنامه، نشر و گسترش فرهنگ تیراندازی بین خانواده‌ها بوده است. ما همچنین به بخش درآمدزایی که مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان به آن تاکید بسیاری دارد، ورود کرده‌ایم و کارهای خوبی هم در این زمینه صورت گرفته است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار