شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۶۶۲۶
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۷
نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، هفتگل و اندیکا در مجلس شورای اسلام گفت: فنی و حرفه‌ای در هر استان بر اساس نیاز همان استان نیرو تربیت کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، نشست مشترک علی‌عسگر ظاهری عبده‌وند، نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، هفتگل و اندیکا در مجلس شورای اسلامی عبدالنبی سواعدی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان در اهواز برگزار شد.

در این نشست علی‌عسگر ظاهری عبده‌وند با اشاره به شعار سال 1395 اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل اظهار داشت: با این شعار مسیر همه قوا مشخص است و باید از همه توانمندی‌های موجود در راستای اجرای این شعار استفاده شود.

وی بیان کرد: ایجاد اشتغال از به هم پیوستن و همکاری همه دستگاه‌ها به وجود می‌آید و در این فرآیند مهمترین بخش کسب مهارت است.

نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، هفتگل و اندیکا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با تلاشی که در این مسیر انجام می‌شود می‌توان داشته‌های خودمان را به مهارت و ارزش افزوده تبدیل کنیم و از آن بهره ببریم.

وی مسئولیت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور را مسئولیتی خطیر عنوان کرد و افزود: باید بر اساس نیازهای روز جامعه آموزش‌های مهارتی انجام شود و تربیت نیروی انسانی ماهر بر اساس علم روز دنیا صورت پذیرد.

ظاهری عبده‌وند به جایگاه ویژه مهارت آموزی در کشور اشاره کرد و ادامه داد: مهارت‌های قدیمی دیگر نمی‌توانند ما را به موفقیت برسانند زیرا تکنولوژی هر روز در حال پیشرفت و نیازهای جامعه در حال تغییر است.

وی با تاکید بر این مطلب که باید آموزش‌های فنی و حرفه‌ای همسو با تکنولوژی روز دنیا انجام شود لازمه پیشرفت هر کشور را داشتن نیروی ماهر اعلام کرد و گفت: مهارت‌های فنی و حرفه‌ای باید به سمت صنعت نفت حرکت کند.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس تاکید کرد: چه خوب است به جایی برسیم که مشتقاتی را که دنیا از نفت، گاز و غیره استخراج می‌شود با استفاده از ظرفیت‌های موجود جوانان ایران این مهم را در کشور انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: در بخش صنعت ظرفیت‌های بسیار خوبی جهت اشتغال وجود دارد و باید به تربیت نیرو در این حوزه بپردازیم.

ظاهری عبده‌وند اضافه کرد: لازمه جذب نیروهای بومی کسب مهارت بر اساس نیاز صنایع هر استان است که باید از سوی فنی و حرفه‌ای اجرا شود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار