خوزستان ديگر تحمل كم آبي را ندارد / انتقال آب به صلاح خوزستان نیست / اگر موضوع انتقال آب کارون خاتمه نیابد، وزیر نیرو را استيضاح می کنیم / نمايندگان خوزستان با يكديگر هم قسم شده‌اند

"> هم قسم شده ایم که وزير نیرو را استيضاح کنیم !

شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۶۷۴
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۲

خوزستان ديگر تحمل كم آبي را ندارد / انتقال آب به صلاح خوزستان نیست / اگر موضوع انتقال آب کارون خاتمه نیابد، وزیر نیرو را استيضاح می کنیم / نمايندگان خوزستان با يكديگر هم قسم شده‌اند

نماينده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز ظرفيت مردم خوزستان به جايي رسيده كه ديگر تحمل كم آبي را ندارند و ما اين موضوع را از طريق نامه‌اي به وزير هشدار داده‌ايم.

سيد شكرخدا موسوي اظهار كرد: واقعا كار بردن آب از سرشاخه‌هاي كارون به صلاح استان‌هاي جنوبي و خصوص خوزستان نيست چراكه ما با بحران آب شرب و كشاورزي مواجه هستيم.

وي به طرح بهشت‌آباد اشاره كرد و افزود: متاسفانه از 2 سال پيش طرح انتقال آب بهشت‌آباد از سرشاخه‌هاي كارون به زاينده رود اصفهان مطرح شده كه با انجام اين طرح باز هم از آب پشت سدهاي كارون كاسته خواهد شد. به این دلیل تمام نمايندگان مجلس قصد دارند از حق مردم دفاع كرده و مانع از انجام اين كار شوند.

رييس مجمع نمايندگان خوزستان خطاب به وزير نيرو تصريح كرد: در صورت خاتمه ندادن موضوع انتقال آب از سرشاخه كارون و دز به استان‌هاي ديگر ما نمايندگان استان از حق مردم دفاع كرده و وي را استيضاح خواهيم كرد.

وي ادامه داد: در جلسه‌ اخير مجمع هيات نمايندگان استان عنوان شد در صورتي كه وزير نيرو به حرف ما توجهي نداشته باشد و ما را در اين خصوص قانع نكند با هر 18 امضاي نمايندگان مجلس استان و همين طور توافق نظر نمايندگان استان‌هاي ايلام، بوشهر، لرستان و چهار محال و بختياري در اين خصوص كه جمعا 40 تا 50 نماينده مي‌شويم وزير نيرو را در صحن علني مجلس استيضاح خواهيم كرد.

وي، با اشاره به اين كه تمام نمايندگان استان با يكديگر هم قسم شده‌اند كه مانع از انتقال آب به مناطق ديگر شوند، افزود: از هشت سال پيش كه طرح گمرود آغاز شد و آب را از اين جا به استان‌هاي سمنان و مركزي انتقال دادند تا به امروز همچنان موضوع انتقال ادامه دارد.

نماينده مردم اهواز، با این يك سوال از وزير نیرو كه چرا سرشاخه‌هاي آب كارون و دز را به طور غيركارشناسانه به حوزه‌هاي مركزي كشور انتقال مي‌دهند، افزود: خوزستان در بخش كشاورزي حرف اول را در كشور مي‌زند اما اگر آب كافي به كشاورزان استان نرسد با بحران مواجه خواهند شد. هم‌اکنون كشت تابستانه در خوزستان تعطيل شده و ما در اين خصوص با يك معضل مواجه هستيم.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار