شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۶۷۷۰
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۳:۱۵
با پیگیری‌ها و اقدامات متعدد، همچنین همکاری وزارت نفت، از اواسط سال ۹۳ آبگیری تالاب آغاز و هم اکنون حدود ۶۳ تالاب آبگیری شده است.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در سفر به خوزستان با تاکید بر اهمیت حفظ و احیای تالاب‌ها در کشور و اقدامات صورت گرفته در این زمینه، تصریح کرد: با توجه به اهمیت هورالعظیم و تخلفات صورت گرفته توسط پیمانکار که منجر به خشک شدن این تالاب مهم با وجود مجوز ارزیابی مشروط صادر شده در سال ۱۳۸۴، با پیگیری‌ها و اقدامات متعدد، همچنین همکاری وزارت نفت، از اواسط سال ۹۳ آبگیری تالاب آغاز و هم اکنون حدود ۶۳ تالاب آبگیری شده است. 

معصومه ابتکار گفت: اهمیت مسائل محیط زیستی خوزستان منجر شده تا چند جلسه از شورای عالی آب به طرح موضوعات این استان همچون سد گتوند، رودخانه کارون و زهاب نیشکر اختصاص پیدا کند. به گزارش ایسنا، ابتکار در مورد مسائل مطروحه در جلسه مرتبط با موضوع انتقال آب اظهار کرد: کلیه طرح‌های توسعه‌ای و عمرانی بزرگ همچنین انتقال آب و سدسازی مشمول فرایند ارزیابی است که بر خلاف روند گذشته که بالغ بر ۹۹ درصد طرح‌ها موفق به دریافت مجوز ارزیابی شدند، حتی ۱۵ سد با عدم دریافت مجوز ارزیابی محیط زیستی مجبور به توقف پروژه شدند.

برچسب ها: هورالعظیم ، آبگیری
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار