شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۶۹۸۳
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۲
رییس نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان، با انتقاد از عدم به کارگیری و استفاده از ظرفیت مهندسین کشاورزی استان در طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری، گفت: حلقه گمشده طرح 550 هزار هکتاری، آموزش بهره‌برداران است و جای مهندسین کشاورزی در این طرح خالی می باشد.
 
محمدرضا بهبهانی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، اظهار کرد: مدیران اجرایی استان از جمله استاندار، در جلسات مرتبط با طرح 550 هزار هکتاری همواره دغدغه آموزش را دارند و بر ضرورت آموزش بهره برداران در این طرح تاکید می کنند ولی متاسفانه موسسه جهاد نصر به این موضوع بی توجهی می کند و از ظرفیت فارغ‌التحصیلان رشته های کشاورزی استان هیچ بهره ای نمی برد.
 
وی با اشاره به اینکه رکن اصلی در اجرای مطلوب طرح 550 هزار هکتاری، آموزش بهره‌برداران است، تاکید کرد: اگر برای اجرای طرح 550 هزار هکتاری آموزش‌های لازم را به کشاورزان ندهیم، مطمئن باشید در این طرح به مشکل بر می‌خوریم و طرح سرانجام خوبی نخواهد داشت.
 
بهبهانی‌نژاد تصریح کرد: در این زمینه مکاتبات فراوانی با دست‌اندرکاران طرح در استان و حتی شخص رییس جمهور در خصوص به کارگیری مهندسین کشاورزی استان در طرح 550 هزار هکتاری انجام شده است و امیدواریم در این زمینه از تخصص مهندسان کشاورزی استفاده شود.
 
وی گفت: طی هفته‌های اخیر جمعی از معاونان و کارشناسان سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان از روند اجرای طرح 550 هزار هکتاری بازدید میدانی داشتند و شاهد عملکرد مناسبی در این زمینه نبودند و ایرادات فراوانی به طرح وارد بود که قطعا اگر از ظرفیت و توان کارشناسان و متخصصان کشاورزی عضو نظام مهندسی کشاورزی استفاده می‌شد، کمتر شاهد این مشکلات بودیم.
 
بهبهانی‌نژاد عنوان کرد: در حال حاضر این سازمان بالغ بر 14 هزار فارغ التحصیل در رشته های مختلف کشاورزی دارد که در قالب 300 شرکت فنی و مهندسی آماده ارائه آموزش های لازم به بهره برداران بخش کشاورزی استان می باشند اما متاسفانه تاکنون مجریان طرح 550 هزار هکتاری هیچ استفاده ای از این ظرفیت نبرده اند.
 
وی خاطر نشان کرد: در اجرای این طرح مشاهده می شود که نیروهای غیربومی به کار گرفته شده اند اما متاسفانه از مهندسین کشاورزی بومی استان که هم جوان هستند و هم تخصص لازم را دارند، بهره برده نمی‌شود.
 
رییس نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان با اشاره به این‌که با اجرای مطلوب طرح 550 هزار هکتاری شاهد رونق بخش کشاورزی خوزستان خواهیم بود، گفت: امیدواریم این سازمان بتواند با آموزش بهره‌برداران، گام مثبتی در راستای اجرای مناسب و بدون نقص طرح بردارد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار