اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۷۰۵
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۱ - ۰۷:۱۴

با حضور استاندار خوزستان و جمعي از مسئولان، كلنگ پروژه دانشكده عمران و معماري دانشگاه شهيد چمران اهواز به صورت يك طرح مشاركتي ميان استانداري و وزارت علوم به زمين زده شد.

به گزارش روابط عمومي دانشگاه شهيد چمران اهواز استاندار خوزستان در مراسم كلنگ زني اين دانشكده گفت: طي توافقي كه با وزير علوم حاصل شده، مقرر گرديد 50 درصد اعتبار مورد نياز براي ساخت دانشكده عمران و معماري از سوي اين وزارتخانه در اعتبارات 91 و 92 و 50 درصد (حدود 2ميليارد و 800 ميليون تومان) ديگر از رديف تملك دارايي‌هاي استان خوزستان تامين شود.

دكتر سيد جعفر حجازي اظهار اميدواري كرد: طبق پيش بيني‌ها و برنامه‌ريزي انجام شده دانشكده عمران و معماري تا سال آينده قبل از آغاز سال تحصيلي 93-92 به طور كامل به بهره‌برداري برسد و بدين ترتيب، فضاي قابل توجهي از دانشكده فني و مهندسي آزاد شده و در اختيار تحصيلات تكميلي قرار گيرد.

وي توسعه تحصيلات تكميلي را يكي از سياست‌ها و هدف‌گزاري‌هاي اصلي در شوراي توسعه راهبردي استان دانست و گفت: يكي از مسائل مورد تاكيد ما كمك به آموزش و پروش و افزايش سطح قبولي دانش‌آموزان خوزستان در رشته‌هاي فني و مهندسي و مورد نياز صنايع استان است، تلاش مي‌‌كنيم با توسعه فضاهاي دانشكده‌ها ميزان ظرفيت جذب دانشجو در اين رشته‌ها افزايش يابد و سهم خوزستان در رشته‌‌هاي گروه فني و مهندسي پررنگ‌تر و بيشتر شود.

دكتر حجازي افزود: علاوه بر توسعه فضاي فيزيكي دانشكده مهندسي بايد از منابع مالي ديگر براي توسعه و ارتقاي تجهيزات كارگاهي و آزمايشگاهي مورد نياز تحصيلات تكميلي اين دانشكده با همكاري دانشگاه اقدام شود.

وي دانشكده مهندسي را يكي از كليد‌ي‌ترين بخش‌هاي آموزشي و تحقيقاتي دانشگاه شهيد چمران و كل استان به دليل ارتباط آن با صنعت و حل مشكلات و چالش‌هاي بخش صنايع استان دانست و گفت: بايد دست در دست هم تلاش كنيم اين دانشكده ازنظر كميت كيفيت امكانات و تجهيزات و مكان و ساختمان مشكل خاصي نداشته باشد.

همچنين دكتر حسن مروتي رئيس دانشگاه شهيد چمران اهواز گفت: با ساخت دانشكده عمران و معماري حداقل تا 10 سال آينده مشكلي از نظر فضا براي دانشكده مهندسي و گروه‌هاي آموزشي مرتبط با آنها نخواهيم داشت.

وي ظرفيت دانشكده عمران ومعماري را 2 هزار نفر پيش بيني كرد و افزود: در اين دانشكده با سه طبقه، 36 اتاق اساتيد، 12 كلاس درس، هفت آتليه، سه كارگاه و 9 كلاس سمعي و بصري پيش بيني شده است.

*بازديد از دانشكده مهندسي

در ادامه برنامه بازديد، استاندار خوزستان و فرماندار اهواز به همراه مسئولان دانشگاه شهيد چمران به بخش‌هاي مختلف دانشكده مهندسي سركشي كردند.

در نشستي كه پس از بازديد در سالن جلسات اين دانشكده با حضور مديران گروه‌هاي آموزشي دانشكده مهندسي و اعضاي هيات رئيسه دانشگاه شهيد چمران اهواز برگزار شد، دكتر حجازي استاندار خوزستان بر جذب اعتبارات پژوهشي و هزينه كرد آنها در بخش تجهيزات تاكيد كرد و گفت: در بسياري كارگاه‌ها و آزمايشگاه‌ها، تجهيزات فرسوده و قديمي وجود دارد كه به دليل قدمت يا عدم مديريت مناسب، نياز به رسيدگي دارند.

وي افزود: در صورتي كه برآورد كاملي از تجهيزات مورد نياز دانشكده‌ها به تفكيك هر گروه آزمايشي و آزمايشگاه‌ها ظرف دو هفته آينده به استانداري خوزستان ارائه شود، آمادگي داريم با جذب كمك از صنايع براي تامين آنها دانشگاه را ياري دهيم.

استاندار خوزستان همچنين بر تعمير ساختمان‌هاي دانشگاه با توجه به فرسودگي تعدادي از آنها تاكيد و آمادگي خود را براي كمك در قالب تعميرات دانشگاه اعلام كرد.

دكتر حجازي در عين حال در پاسخ به طرح مشكل يكي از اعضاي هيات علمي درباره نداشتن نيروي متخصص در آزمايشگا‌ه‌ها و تقاضا براي تصويب چارت سازماني آزمايشگاه‌ها، اين مسئله را ضروري و مورد نياز براي حفظ سرمايه‌ها و اموال و تجهيزات گران‌قيمت آزمايشگاهي دانست و گفت: دانشگاه بايد را‍ساً‏‏‏ٌُ اين موضوع را حل كند و نيروي كارشناس با تجربه و مرتبط در آزمايشگاه‌ها مشغول به كار شوند.

همچنين دكتر حسن مروتي رئيس دانشگاه شهيد چمران گفت: مقرر شده است دانشكده مهندسي به سه دانشكده عمران و معماري، برق و كامپيوتر و مكانيك و مواد تقسيم شود تا هم ظرفيت جذب دانشجو بيشتر شود و هم مشكلاتي كه به لحاظ ساختمان و فضاي فيزيكي و آزمايشگاه ها و تجهيزات هم اكنون دارد برطرف شود.

وي با اشاره به اينكه در مقايسه با ساير دانشكده‌ها ميزان هزينه‌هايي كه براي تعميرات و تجهيزات در دانشكده مهندسي مي‌شود از متوسط ديگر دانشكده‌ها بيشتر است، افزود: حجم كار در اين دانشكده با داشتن بيش از 4 هزار دانشجو بسيار بالاست و اعتبارات وزارتخانه كفاف هزينه‌هاي آن را نمي‌دهد.

وي با اشاره به افزايش بودجه عمراني دانشگاه در سال جاري به ميزان 101 درصد نسبت به سال گذشته، گفت: هم اكنون 9 پروژه عمراني فعال در دانشگاه وجود دارد اين در حالي است كه از 15 ميليارد اعتبار عمراني تصويب شده، براساس آنچه اعلام شده تا پايان امسال 32 درصد آن (حدود 900 ميليون تومان) تخصيص داده مي‌شود.

رئيس دانشگاه شهيد چمران اهواز با اشاره به رشد اعتبارات پژوهشي و حجم قراردادهاي منعقد شده ميان صنايع و دانشگاه، گفت: در سال گذشته دانشگاه شهيد چمران از نظر تعداد قراردادهاي تحقيقاتي با صنايع بعد از دانشگاه تهران در رتبه دوم و از نظر حجم ريالي قراردادها، بعد از دانشگاه‌هاي تهران و صنعتي شريف در جايگاه سوم قرار دارد كه بخش قابل توجهي از اين قراردادها مربوط به دانشكده مهندسي است.

در ادامه اين نشست، معاون پژوهشي دانشگاه و برخي مديران گروه‌ها و اعضاي هيات علمي دانشگاه شهيد چمران به بيان مشكلات حوزه خود و كمبودهايي كه وجود دارد پرداختند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار