شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۷۳۰۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۰
موضوع کاهش آلودگی هوای کلان شهرها از دغدغه های جدی مقامات ارشد دولت است و تصمیمات مهمی در این خصوص طی چند ماه اخیر اتخاذ و ابلاغ شده است.
  معاون امور شهرداری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های وزارت کشور گفت: عزم دولت برای اجرای طرح های کاهش آلودگی هوا به ویژه در کلان شهرها و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهری جدی است.

علی نوذر پور روزجمعه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: موضوع کاهش آلودگی هوای کلان شهرها از دغدغه های جدی مقامات ارشد دولت است و تصمیمات مهمی در این خصوص طی چند ماه اخیر اتخاذ و ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: ابلاغ تصویب نامه درخصوص تشکیل کارگروهی بر اجرای برنامه جامع کاهش آلودگی هوای کلان شهرها و ابلاغ برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت دولت برای کاهش آلودگی هوای کلانشهرها از مهمترین اقدامات است.

نوذر پور با بیان اینکه به موجب این مصوبه دولت، 22 هزار میلیارد ریال تسهیلات به نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی بار و مسافر کلان شهرها اختصاص می یابد، گفت : به موجب این مصوبه در راستای اجرای برنامه یکساله جایگزینی خودروهای فرسوده حمل ونقل عمومی در برنامه کاهش آلودگی هوای کلان شهرها، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است این مبلغ تسهیلات با نرخ 20 درصد را از طریق بانک های عامل برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی بار و مسافر کلان شهرها اختصاص دهد.

معاون امور شهرداری های سازمان شهرداری ها و دهیاری ها از ارائه پیشنهادهای این سازمان برای نوسازی ناوگان حمل ونقل عمومی بار و مسافر کلان شهرها شامل اتوبوس گازسوز، مینی بوس، کامیون، کامیونت و وانت گازسوز به جلسه کارگروه اجرای برنامه جامع کاهش آلودگی هوای کلانشهرها خبر داد.

نوذرپور با اشاره به اجرای طرح نوسازی ناوگان تاکسیرانی شهری با حمایت دولت طی ماه های اخیر گفت: طرح نوسازی ناوگان اتوبوسرانی شهری هم در آینده نزدیک اجرایی می شود.

وی افزود: برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت دولت برای کاهش آلودگی هوای کلان شهرها که تیرماه برای اجرا ابلاغ شد، دربرگیرنده موضوعات بسیار مهمی در حوزه حمل و نقل عمومی شهری است و تکالیف مختلف دستگاه های اجرایی هم در آن به طور صریح و شفاف مشخص شده است.

نوذرپور گفت: یکی از تکالیف وزارت کشور در این زمینه، تصویب و اجرائی شدن طرح LEZ (محدوده کاهش آلودگی هوا) از طریق شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور است. 

وی افزود: به موجب این مصوبه دولت، وزارت کشور موظف است از طریق مراجع ذیربط و با رعایت قوانین و مقررات مربوط ظرف دو ماه تاکسی های غیر فعال شهر تهران و سایر کلان شهرها را شناسایی و نسبت به تعیین تکلیف آنها اقدام کند.

این مسئول سازمان شهرداری ها و دهیاری های وزارت کشور گفت: جایگزینی این تاکسی ها از طریق ورود تاکسی هایی با فناوری هیبریدی و برقی منحصرا تحت نظارت شرکت های تاکسیرانی مجاز انجام می گیرد.

برچسب ها: دولت ، آلودگی هوا
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار