شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۷۵۷۱
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۲
اردن اعلام کرد که برنامه گسترده ای از جمله تعطیل عمومی روز سه شنبه، برای استقبال از تنها مدال آور تاریخ المپیک این کشور تدارک دیده است.
حکومت اردن اعلام کرد که برنامه گسترده ای از جمله تعطیل عمومی روز سه شنبه، برای استقبال از تنها مدال آور تاریخ المپیک این کشور تدارک دیده است.

به گزارش ایرنا «احمد ابوغوش» تکواندوکار طلایی کاروان اردن در المپیک ریو است و پادشاه اردن در تماس تلفنی با ابوغوش، شخصا کسب مدال طلا را به این تکواندوکار اردنی تبریک گفته است.

حکومت پادشاهی اردن روز شنبه با تعطیل اعلام کردن سه شنبه این هفته (روز رسیدن ابوغوش به امان) از برنامه های گسترده برای برپایی جشن و پایکوبی در تمام استانها و شهرهای اردن برای استقبال از این مدال آور خبر داد.

همچنین مجلس اردن از شرکت های خصوصی و سرمایه داران اردنی در داخل و خارج این کشور خواسته است تا به احمد ابوغوش نخستین مدال آور زرین رنگ تاریخ مشارکت های اردن در المپیک جوایز ارزنده هدیه دهند.

بنابر این گزارش، حکومت امان نیز هنوز میزان پاداش این تکواندوکار وزن 68 کیلوگرم قهرمان المپیک ریو برزیل را اعلام نکرده است و قرار است در این خصوص به زودی اعلام نظر کند. 

احمد ابو غوش توانست در مسابقات المپیک 2016 ریو برزیل با غلبه بر حریف روسی، اولین مدال کاروان کشورش در این دوره از مسابقات به دست آورد. تکواندوکاران روسیه مدال نقره و اسپانیا و کره جنوبی مدال برنز مشترک کسب کردند.

اردن با این مدال طلا وارد جدول رده بندی المپیک 2016 ریو برزیل شد.

منبع: ایرنا

برچسب ها: اردن ، المپیک
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار