شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۷۶۸۸
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۷
رییس فدراسیون جهانی تکواندو می‌گوید مدال کیمیا علیزاده باارزش‌تر از مدال طلا است.
 صحبت های رئیس فدراسیون جهانی تکواندو پاسخی است به فرافکنی های مسئولان فدراسیون تکواندو که در ریو نتایج ضعیفی کسب کردند.

به گزارش تابناک ورزشی، دکتر چو در خصوص سطح رقابت‌های تکواندوی المپیک گفت: المپیک همیشه با دیگر رقابت‌ها متفاوت است و جذابیت‌های خاص خود را دارد و در این المپیک سورپرایزهای ویژه‌ای را دیده‌ایم. نفرات اول و دوم رنکینگ در بیشتر اوزان حذف شدند. در این دوره از المپیک کشورهایی که تاکنون مدالی در تکواندو نگرفته‌اند به مقام رسیدند و این ثابت می‌کند که تکواندو  رشته‌ای است که در کل جهان رشد کرده است.

وی درخصوص نتایج ایران در این دوره از رقابت‌ها نیز گفت: ایران همیشه قوی بوده و هست. ایرانی‌ها یک مقدار احساسی بازی می‌کنند و اینکه برای مردم‌شان مدال بگیرند روی مدال گرفتنشان تاثیرگذار است. تکواندوکاران ایران آن طور که قدرت و پتانسیل‌شان بوده نتوانسته‌اند نتیجه بگیرند. اما به نظرم ایران همیشه قدرتمند است.

رییس فدراسیون جهانی با اشاره به مدال‌آوری کیمیا علیزاده اظهار کرد: این مدال باارزش‌تر از مدال طلا برای ایران است. اینکه یک خانم برای ایران در المپیک مدال آورده، می‌تواند نویدبخش این باشد که در آینده تکواندو در بین خانم‌های ایران و در دیگر کشورهای اسلامی بیشتر رایج می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که فدراسیون جهانی چه کمکی می‌تواند در راستای گسترش تکواندو در کشورهای مسلمان کند؟ اظهار کرد: فدراسیون جهانی تکواندو یکی از اولین فدراسیون‌ها بود که اجازه داد ورزشکاران با حجاب اسلامی مبارزه کنند و این در نوع خود خاص است و می‌تواند در آینده به پیشرفت خانم‌های محجبه در تمام ورزش‌ها کمک کند. همان طور که می‌بینید آن‌ها مدال می‌آورند و ما کمک کردیم و خواهیم کرد.

دکتر چو در پایان گفت: همان‌طور که گفتم ورزش تکواندو در ایران بسیار قوی است و امروز من با ورزشکار چینی صحبت کردم و گفتم چرا مدال نگرفتی؟ گفت خیلی استرس داشتم. در چین از او انتظار زیادی بوده که مدال طلا بیاورد. استرس برای همه ورزشکاران جهان است و مختص ایران نیست. باید بستری فراهم کنیم که ورزشکار با آرامش بیشتری مبارزه کند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار