اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۷۹۱۶
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۰
وضعیت شنا اسف‌بار است/ انتقاد به عملکرد هیات شنا، شیرجه و واترپلو خوزستان/ تعجب برانگیز است که ورزشکار با هزینه خود به مسابقات برود
در دو‌ سه سال اخیر و با مدیریت جدید، هیچ اعزامی به مسابقات کشوری نداشته‌ایم در حالی که قرار بر این شده بود...
مدت‌ها است که رشته پرمدال شنا و واترپلو در خوزستان از حرکت افتاده است و در حالی که خوزستان در گذشته در این رشته‌ها یک مدعی بود اما اکنون پا پس کشیده است و دیگر نامی از خوزستان در کشور باقی نمانده است.
 
همین موضوع باعث نگرانی و ناراحتی پیشکسوتان و مربیان رشته‌های شنا و واترپلو استان شده است. در ادامه صحبت‌های دو تن از مربیان شنا و واترپلوی خوزستان را می‌خوانید.
 
 جاسم منصوری، پیشکسوت واترپلو و شنای خوزستان در ابتدا با اشاره به وضعیت نامناسب رشته واترپلو در استان، اظهار کرد: ‌در دو‌ سه سال اخیر و با مدیریت جدید، هیچ اعزامی به مسابقات کشوری نداشته‌ایم در حالی که قرار بر این شده بود که هیات جدید، بودجه‌ای را وارد این رشته کند تا یک تیم واترپلو داشته باشیم و همچنین بتوانیم در رده‌های سنی مختلف، تیم‌داری کنیم که عملا هنوز هیچ چیزی ندیده‌ایم.
 
وی با بیان این‌که واقعا در شان خوزستان، آن هم با این همه قدمت نیست که اکنون در هیچ رده سنی تیم واترپلو نداشته باشد، عنوان کرد:‌ ‌اخیرا تیم زیر 12 سال خوزستان در مسابقات کشوری زنجان شرکت کرد که ورزشکاران با هزینه‌ای که والدین‌شان برای آن‌ها کردند، به این مسابقات اعزام شدند.
 
واترپلو رها شده است
 
این پیشکسوت خوزستانی گفت: ‌ما در سال‌های 89، 90 و 91 در بخش واترپلو تیم داشتیم و حتی پس از 10، 12 سال هم روی سکو رفتیم اما این تیم حفظ نشد. به نظرم هیات جدید، واترپلو را رها کرده است و باید از خود این هیات پرسید که چه کاری کرده است؟ لیگ برتر واترپلو کشور از یک ماه دیگر آغاز می‌شود و ما جز نفت‌امیدیه که زیر نظر شرکت نفت است،‌ تیم دیگری نداریم.
 
وضعیت شنا اسف‌بار است
 
وی در ادامه با اشاره به وضعیت شنا و شیرجه خوزستان نیز عنوان کرد:‌ ما در شیرجه هم نماینده‌ای نداریم و اکنون وضعیت شنای ما نیز اسف‌بار است و کدام شناگر استان در مسابقات کشوری حتی می‌تواند جزو 16 نفر باشد؟ باید فکری به حال این رشته‌ها شود. ‌زمانی که خود من ورزشکار بودم، استان خوزستان 300، 400 مدال در کشور کسب می‌کرد.  
 
منصوری گفت: ‌در حال حاضر هیات فعلی با هیچ کدام از پیشکسوتان شنای استان همکاری ندارد و اگر قرار است که این پیشکسوتان نباشند، پس چه کسی می‌خواهد کمک کند؟ چندین سال است که شنای خوزستان دچار رکود شده است.
هیات خوزستان با چالش‌های جدی رو‌به‌رو است
 
وی بیان کرد: ‌در گذشته با دست خالی کار کردیم و در شنا و واترپلو هم مقام داشتیم. آن زمان چقدر هم ملی‌پوش داشتیم ولی اکنون دیگر ملی‌پوش نداریم و ورزش شنای خوزستان افت فاحشی داشته است. در گذشته لیگ‌های استانی شنا و واترپلو را داشتیم و چقدر هم جشنواره برگزار می‌کردیم، در حالی که اکنون از هیات جدید چیزی نمی‌بینیم.
 
دارنده چندین مدال کشوری و آسیایی رشته‌‌های شنا و واترپلو عنوان کرد: ‌هیات شنای استان با چالش‌های جدی رو به رو است؛ زمانی خوزستان قطب شنای کشور بود، در حالی که اکنون دیگر به این صورت نیست و اعتباری هم نداریم.
 
هیات باید اتاق فکر تشکیل دهد
 
وی با بیان این که حرف‌های ما از سر دلسوزی است، افزود:‌ هیات باید با حضور پیشکسوتان استان، ‌اتاق فکری تشکیل دهد، کمیته‌های هیات استان را هم فعال کنند و از آن‌ها کار بخواهند. در سال‌های اخیر کمیته‌ای تشکیل نشده است و مسابقات هم برگزار نمی‌شود.
 
همین حالا هم برای شروع کار در شنا دیر است
 
منصوری بیان کرد:‌ هیات جدید در مدتی که مشغول به فعالیت است، حتی یک بار هم از من که یکی از پیشکسوتان محسوب می‌شوم، برای تبادل نظر دعوت به عمل نیاورده است. به هر حال نجات شنای استان به دست همین پیشکسوتان است. کار در رشته شنا، زمان‌بر است و باید یک پروسه چندین ساله را طی کرد تا روی سکو قرار گرفت؛ یعنی همین حالا هم بخواهیم کار را شروع کنیم، ‌دیر است.
 
در ادامه نیز رضا مخیلفی، از مربیان واترپلو خوزستان گفت: ‌متاسفانه نمی‌دانم هیات شنای خوزستان چرا هیچ اعزامی به مسابقات کشوری نداشته است، در حالی که این هیات از روز اول که روی کار آمد، صحبت از اعزام تیم‌ها به مسابقات کشوری داشت. با این شرایط، منِ مربی با چه روحیه‌ای می‌خواهم ورزشکاران را به استخر بیاورم و با آن‌ها کار کنم؟
 
تعجب برانگیز است که ورزشکار با هزینه خود به مسابقات برود
 
وی بیان کرد: در هیچ دوره‌ای به این صورت نبوده است که تیم‌ها با هزینه خودشان به مسابقات اعزام شوند، ولی اخیرا جشنواره کشوری در زنجان برگزار شد که ورزشکاران با هزینه‌های خودشان در این مسابقات حضور پیدا کردند و من از این شرایط واقعا تعجب کردم. زمانی که آقای حاجیان، دبیر هیات استان بود ما 63 اعزام به مسابقات کشوری و آسیایی در رده‌های سنی مختلف داشتیم که این یک برند و کاری بی‌نظیر بود.
 
این مربی خوزستانی عنوان کرد: ‌چه کسی باید پاسخگو باشد و وقتی یک ورزشکار پنج شش ماه تمرین می‌کند، چرا نباید در یک مسابقه شرکت کند؟ شرایط موجود واقعا ناراحت‌کننده است و حرف‌هایی که می‌زنم واقعا از سر دلسوزی است.
 
هیات استان عملکرد ضعیفی داشته است
 
وی افزود: در دوره جدید تنها یک مسابقه استانی برگزار شده است، در حالی که قرار بود این رقابت‌ها طی چندین مرحله برگزار شود و آیا کسی نظارتی روی عملکرد هیات‌ها دارد؟ وقتی این عملکرد را با عملکرد هیات‌های قبلی مقایسه می‌کنیم، نشان از عملکرد ضعیف هیات فعلی است. ما پتانسیل لازم را در واترپلو خوزستان داریم و باید بگویم این رشته در خون خوزستانی‌ها است.
 
مشخص نیست، هدف هیات چیست!
 
مخیلفی عنوان کرد:‌ چرا استان نباید در مسابقات کشوری حضور پیدا کند و هیات باید حتما پاسخگو باشد. الان آرزوی ما برگزاری یک لیگ استانی است ولی مشخص نیست هدف هیات چیست!

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار